A maranellói motorrészleg legújabb frissített erőforrása, szám szerint az idei harmadik csomag a július 14-16-i Brit Nagydíjon kerül az autóba, a nagysebességű pályán, ahol a lóerőknek különleges szerepük van. Erről a brit szakújságíró James Allen számolt be blogján, aki szerint a frissített motor és az SF70H hatékony aerodinamikájának hála a Ferrari jó eséllyel megnyerheti a silverstone-i versenyt, amely nem számít az istálló legjobb pályájának: az elmúlt évtizedben csupán 2007-ben és 2011-ben győztek ott.
Vettel Azerbajdzsánban használt második motorján hűtőfolyadék-szivárgást észlelt a Ferrari, így az időmérő edzést megelőzően cserét hajtottak végre, a német autójába 2017-es első motorja került vissza, amely már 5000 kilométert teljesített a szezon folyamán. Ennek ellenére a versenyzőnek nem volt problémája a hétvége folyamán. A második motort vizsgálatra küldték vissza a főhadiszállásra, a brit versenyig hátralevő Osztrák Nagydíjon újra ezt fogja használni.
A Brit Nagydíj a 20 futamból álló versenynaptár 10. állomása, ami azt jelzi, hogy a Ferrari terv szerint halad motorprogramjával: a frissítéseket összehangolják azzal a szabállyal, hogy az év folyamán csak négy erőforrás használható fel, így a fejlesztési csomagoknak az idény negyedénél, felénél, háromnegyedénél kell megérkezniük. Az első fejlesztés ennek megfelelően a szezon negyedik versenyén, Szocsiban került az autóba.
A Ferrari ugyanakkor nem áll ilyen jól minden motorkomponens tekintetében. Belsőégésű motorból, MGU-K-ból, energiatárolóból és vezérlőelektronikából valóban kettőt-kettőt használt el mindkét versenyző. Vettel azonban már mind a négy felhasználható turbófeltöltőjét megbontotta, míg MGU-H-ból harmadiknál jár, akárcsak Raikkönen turbóból.