Noha Fernando Alonsónak 40, Stoffel Vandoorne-nak pedig 35 rajthelynyi hátrasorolást osztottak ki a hajtáslánc különféle elemeinek cseréje után, a két McLaren mégis a 18. és 19. helyet birtokolja a rajtrácson, Jolyon Palmert állították ugyanis a mezőny legvégére. Ennek az az oka, hogy a Renault pilótája műszaki gondok miatt egyáltalán nem tudott részt venni az időmérőn, így az FIA-nál kellett kérvényeznie a rajtengedélyt, ezért nem kerülhetett előrébb az utolsó pozíciónál annak ellenére sem, hogy a McLarenek valahol az 50-60. helyen állnának csak a képzeletbeli, meghosszabbított rajtrácson.
Nem csak ők kaptak azonban büntetést, hanem Carlos Sainzot is hátrasorolták három pozícióval a montreali elsőkörös baleset kiváltása miatt. A Toro Rosso spanyolja így a 15.
Az élen az időmérős sorrend maradt érvényben, egyedül Daniel Ricciardo van hátrébb annál, mint amire az autójának tempója feljogosítaná. Az ausztrál a Q3-ban elkövetett hibája és korai búcsúja miatt csak a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását közép-európai idő szerint 15 órakor.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsa:
1 | Lewis Hamilton | ||
Mercedes | |||
2 | Valtteri Bottas | ||
Mercedes | |||
3 | Kimi Räikkönen | ||
Ferrari | |||
4 | Sebastian Vettel | ||
Ferrari | |||
5 | Max Verstappen | ||
Red Bull-TAG Heuer | |||
6 | Sergio Pérez | ||
Force India-Mercedes | |||
7 | Esteban Ocon | ||
Force India-Mercedes | |||
8 | Lance Stroll | ||
Williams-Mercedes | |||
9 | Felipe Massa | ||
Williams-Mercedes | |||
10 | Daniel Ricciardo | ||
Red Bull-TAG Heuer | |||
11 | Danyiil Kvjat | ||
Toro Rosso-Renault | |||
12 | Kevin Magnussen | ||
Haas-Ferrari | |||
13 | Nico Hülkenberg | ||
Renault | |||
14 | Pascal Wehrlein | ||
Sauber-Ferrari | |||
15 | Carlos Sainz | ||
Toro Rosso-Renault | |||
16 | Romain Grosjean | ||
Haas-Ferrari | |||
17 | Marcus Ericsson | ||
Sauber-Ferrari | |||
18 | Stoffel Vandoorne | ||
McLaren-Honda | |||
19 | Fernando Alonso | ||
McLaren-Honda | |||
20 | Jolyon Palmer | ||
Renault |
A Pirelli szokásához híven közzétette, hogy a versenyzőknek milyen abroncsaik maradtak a futamra, viszont várhatóan elég egyízűek lesznek a taktikák: a többség a szuperlágyakon fog rajtolni, majd egyetlen kiállásuk során átváltanak az új lágyakra.