
Noha Fernando Alonsónak 40, Stoffel Vandoorne-nak pedig 35 rajthelynyi hátrasorolást osztottak ki a hajtáslánc különféle elemeinek cseréje után, a két McLaren mégis a 18. és 19. helyet birtokolja a rajtrácson, Jolyon Palmert állították ugyanis a mezőny legvégére. Ennek az az oka, hogy a Renault pilótája műszaki gondok miatt egyáltalán nem tudott részt venni az időmérőn, így az FIA-nál kellett kérvényeznie a rajtengedélyt, ezért nem kerülhetett előrébb az utolsó pozíciónál annak ellenére sem, hogy a McLarenek valahol az 50-60. helyen állnának csak a képzeletbeli, meghosszabbított rajtrácson.
Nem csak ők kaptak azonban büntetést, hanem Carlos Sainzot is hátrasorolták három pozícióval a montreali elsőkörös baleset kiváltása miatt. A Toro Rosso spanyolja így a 15.
Az élen az időmérős sorrend maradt érvényben, egyedül Daniel Ricciardo van hátrébb annál, mint amire az autójának tempója feljogosítaná. Az ausztrál a Q3-ban elkövetett hibája és korai búcsúja miatt csak a 10. helyről várhatja a piros lámpák kialvását közép-európai idő szerint 15 órakor.
Az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsa:
| 1 | Lewis Hamilton | ||
| Mercedes | |||
| 2 | Valtteri Bottas | ||
| Mercedes | |||
| 3 | Kimi Räikkönen | ||
| Ferrari | |||
| 4 | Sebastian Vettel | ||
| Ferrari | |||
| 5 | Max Verstappen | ||
| Red Bull-TAG Heuer | |||
| 6 | Sergio Pérez | ||
| Force India-Mercedes | |||
| 7 | Esteban Ocon | ||
| Force India-Mercedes | |||
| 8 | Lance Stroll | ||
| Williams-Mercedes | |||
| 9 | Felipe Massa | ||
| Williams-Mercedes | |||
| 10 | Daniel Ricciardo | ||
| Red Bull-TAG Heuer | |||
| 11 | Danyiil Kvjat | ||
| Toro Rosso-Renault | |||
| 12 | Kevin Magnussen | ||
| Haas-Ferrari | |||
| 13 | Nico Hülkenberg | ||
| Renault | |||
| 14 | Pascal Wehrlein | ||
| Sauber-Ferrari | |||
| 15 | Carlos Sainz | ||
| Toro Rosso-Renault | |||
| 16 | Romain Grosjean | ||
| Haas-Ferrari | |||
| 17 | Marcus Ericsson | ||
| Sauber-Ferrari | |||
| 18 | Stoffel Vandoorne | ||
| McLaren-Honda | |||
| 19 | Fernando Alonso | ||
| McLaren-Honda | |||
| 20 | Jolyon Palmer | ||
| Renault |
A Pirelli szokásához híven közzétette, hogy a versenyzőknek milyen abroncsaik maradtak a futamra, viszont várhatóan elég egyízűek lesznek a taktikák: a többség a szuperlágyakon fog rajtolni, majd egyetlen kiállásuk során átváltanak az új lágyakra.
