Az Azerbajdzsáni Nagydíj második szabadedzésén kis túlzással többször volt sárga zászlós periódus valahol, mint teljes egészében tiszta pálya. Mind a 20 versenyző részt vett az edzésen, volt, aki kicsit később kezdett – név szerint Sergio Perez, akinek első edzésen történt balesete után össze kellett rakni az autóját –, és volt, aki korábban fejezte be…
Utóbbiak egyike sem nevezhető különösebben meglepőnek: előbb Jolyon Palmer sokadik balesete miatt kellett belengetni a piros zászlót – a brit ugyanúgy a 8-as kanyarban hibázott, ahogy Perez az FP1-ben, nagyon összetört az autó eleje, el kellett szállítani. Nem sokkal később Fernando Alonso is hozta a szokásost: „engine, engine”, hangzott fel a csapatrádióban, a spanyol pedig félreállt, a jól ismert mozdulattal kidobta az autóból a fejtámlát, ráadásul ő maga volt kénytelen megfogni az elguruló autót, amíg meg nem érkeztek a sportbírók.
Szintén a „megszokott” kategóriába sorolhatjuk, hogy Grosjean rengeteget panaszkodott a fékekre, de nem ő volt az egyetlen, aki csúszkált, sőt: szinte mindenki hibázott legalább egyszer, a bajnokság két éllovasa, Vettel és Hamilton többször is bakizott, sőt az is előfordult, hogy a német és Massa egymás után rontotta el ugyanazt a kanyart – és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem ütköztek össze a bukótérben.
Ez az edzés a kicsúszásokról és a sárga zászlókról szólt elsősorban, de azért természetesen szólni érdemes röviden a köridőkről is. Már csak azért is, mert egészen különleges sorrend alakult ki az edzés végére: Verstappen volt a leggyorsabb Bottas előtt, majd jött Ricciardo, a két Ferrari Raikkönen-Vettel sorrendben, míg a 6. helyen Lance Stroll zárt. Lewis Hamilton csak a tizedik lett, de ő többnyire lágy abroncsokon körözgetett, míg az élmezőny tagjai szuperlágyon futották legjobb köreiket. Az edzés "slusszpoénjaként" Verstappen is összetörte az autót a célegyenes végén - szerencsére nem sérült meg, a Red Bull szerelőinek viszont lesz dolga éjszaka...