Habár a Mercedes nyerte a több futamot idén, és vezeti a konstruktőri világbajnokságot, a csapat teljesítménye ingadozóbb, mint a szinte minden körülmények között gyors Ferrarié: így lehet, hogy az egyéni tabella élén Sebastian Vettel áll 12 ponttal Lewis Hamilton előtt. Pedig a Mercedes is elismeri: problémáik ellenére ők rendelkeznek a mezőny leggyorsabb autójával.
„Viccelődtünk azzal, hogy olyan, mint egy díva. Jó autó, amelyet azonban időnként nehéz kezelni” – magyarázta a Mercedes W08 fő jellegzetességét Toto Wolff motorsportfőnök. „Ezt el kell fogadnunk, hogy aztán kiismerhessük és értékelhessük a sok pozitív vonást, amellyel rendelkezik. Hiszek abban, hogy a mi autónk a leggyorsabb a rajtrácson, ezért senki máséra nem vágyom.”
A Mercedes fel-le ívelő szezonját jól mutatja az egymást követő monacói és kanadai verseny: előbbin dobogóra sem állt a csapat, utóbbin kettős győzelmet szerzett. Wolff ennek is a biztató oldalát látja. „Az, hogy a Monacót követően elvégzett analízisünk olyan jól kifizetődött Kanadában, nagy elégedettséggel töltött el minket, most pedig ezt a lendületet akarjuk megtartani.”
„Az aktuális teljesítményed mindig jelzi, milyen szinten állsz. A részvénytársaságok évi négyszer adnak ki jelentést, mi pedig 20 alkalommal, egy rendkívül nyilvános felületen, a versenypályán. Ha rossz napot fogsz ki, az vagy letör, vagy a cselekvésre lelkesít. Velünk az utóbbi történt, mivel az ilyen napokon jobban fejlődsz, mint máskor. A régi mondás is úgy szól, a siker rossz tanár. Ahányszor nehéz hétvégénk volt, erősebben tértünk vissza, ez pedig sokat elmond a csapat tagjairól. Egy ilyen szoros szezonban egyszerre csak egy versennyel foglalkozhatsz, azon kell a legjobb csomaggal rendelkezned, beleértve a karosszériát, erőforrást és versenyzőket. Így állunk hozzá mi, és ez az egyedüli módja” – beszélt arról, hogy minden tényezőnek össze kell illeszkednie, ha egy csapat egy ilyen kiélezett csatában nyerni akar.