DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Van köze Vettel jó évének a sok gumiteszthez?

Még mielőtt az első idei tesztre sor került volna, Sebastian Vettel több távot tett meg a fejlesztés alatt álló szélesebb gumikkal, mint minden idei riválisa együttvéve. A Pirelli szerint az előny csak pszichológiai.

Mikor a tavalyi év második felében a Pirelli három csapat – a Mercedes, Red Bull és Ferrari – segítségével, átalakított, nagyobb leszorítóerőt produkáló 2015-ös autókkal tesztelte és fejlesztette az idei évre szánt szélesebb abroncsait, Sebastian Vettel örömmel vett részt a lehető legtöbb teszten. Ez azt jelenti, hogy év elején jobban ismerte a keverékeket másoknál, ráadásul visszajelzéseivel akár azt is elérhette, hogy az abroncsokat neki kedvezően alakítsák.

Ilyen előzményekkel a német versenyző 2017-ben vezeti a világbajnoki összetettet, a gumikezelés terén pedig élen jár, különösen a Mercedesben ülő ellenfelekhez képest. A Pirelli szerint azonban nem az extra lehetőségekhez köthető az előny.



„Igen, Sebastian sokat tesztelt, igen intenzíven, és rengeteg visszajelzést is adott. Ezért köszönettel tartozunk neki, hiszen mi is azt szerettük volna, hogy topversenyzők szolgáljanak nekünk hasznos visszacsatolással” – fogalmazott Paul Hembery motorsportfőnök. „Mivel nem tudta, hogy éppen mit próbál ki, hiszen vaktesztet végzett, pszichológiailag talán segítette őt, de gyakorlatilag biztosan nem.

Hembery azt is megjósolta, mely pályákon várható jó szereplés a Mercedestől, melynek fő hátránya a kedvezőtlenebb gumikezelés. „A Mercedes problémája egyes pályákhoz kötődik. Barcelonában viszont remekül mentek, és Silverstone-ban és Spában is azok lesznek. Az alacsonyabb tapadású pályákon volt valamivel több gondjuk, de biztos vagyok abban, hogy megoldják őket, ahogyan halad a szezon.”

A 2016-os Pirelli-teszteken Pascal Wehrlein tette meg a legtöbb kilométert, 3248-at, őt a tesztpilóta Pierre Gasly követi 2494-gyel, majd Sebastian Vettel 2228-cal. Összehasonlításként Kimi Raikkönen 1054, Max Verstappen 517 kilométert teljesített előzetesen az új abroncsokon, Daniel Ricciardo 200-at, a lehetőségektől rendszerint távolmaradó Lewis Hamilton pedig 50-et.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: