Ha van cégcsoport, melyet mindenki szívesen látna a Forma-1-ben, az a Volkswagen: a wolfsburgiak szűk két évvel ezelőtt komolyan eljátszottak a belépés gondolatával, de a lehető legrosszabbkor jött a károsanyag-kibocsátási botrány, így kisebb dolga is nagyobb lett a cégnek a száguldó cirkusznál. Azóta többször is szóba került, hogy a népautósok, vagy valamelyik márkájuk, az Audi vagy a Lamborghini csatlakozik a sportághoz, konkrét lépésekre azonban nem került sor.
Egészen márciusig így is volt, amikor a sportág vezetése konferenciát szervezett a jelenlegi és potenciális gyártókkal – köztük az Audival –, hogy megtárgyalják, milyen motorformula lenne a leggazdaságosabb és leghatékonyabb 2021-től. Dieter Gass, az Audi Sport első embere akkor úgy fogalmazott, hogy a Formula-E-n és a DTM-en kívül nincs más releváns széria számukra, legfrissebb nyilatkozata alapján azonban kezd megtörni a jég Stuttgartban.
„Jelenleg ez nem a megfelelő pillanat erre” – mondta a német a Kölner Zeitungnak, azonban élénk érdeklődést mutat a 2021-es szabályozás iránt. „Az FIA minden jelenlegi és potenciális gyártót meghívott, és jó, hogy mi is ott voltunk. Persze, Stefano jobban ismeri a témát, és folyamatosan informál engem a fejlesztésekről” – utalt Gass Stefano Domenicalira, aki a Lamborghini vezéreként képviselte a Volkswagent és az Audit a megbeszélésen.