DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Raikkönen változtatna a kék zászlós szabályon

A finn F1-es pilóta szenvedő alanya volt Monacói Nagydíjnak, hiszen (részben) a lassabb autók mögé beragadva veszítette el első helyét csapattársával szemben - a ferraris szerint ideje módosítani a kék zászlós szabályon.

Az FIA 2017-es Sportszabályzata szerint a lekörözötteknek az első adandó alkalomnál el kell engedniük gyorsabb társaikat – a szabály úgy szól, hogy három másodperces távolságban kapják meg az első figyelmeztetést saját csapatuktól, melyet aztán a kék jelzőfények felvillanása követ egy másodpercnél. Az FIA ezt a tavalyi évre változtatta meg másfél másodpercről, egy pilóta pedig akkor számolhat büntetéssel, ha tíz versenybírói posztot is elhagy anélkül, hogy elengedné a mögötte jövőt.



Amíg az egy másodperces differenciánál történő jelzés működött tavaly, a pilóták azonban arra panaszkodtak, hogy ebben az évben nehezebb a szóban forgó távolságon belülre kerülni az autók jelenlegi aerodinamikai kialakítása miatt. Ráadásul nem csak hogy időt vesztenek, de abroncsaik is jobban megszenvedik a lekörözöttek mögött történő veszteglést.

A pilóták pénteki eligazításán is feljött a téma, ahol Kimi Raikkönen azt kérdezte a versenyigazgató Charlie Whitingtól, hogy miért van szükségük arra, hogy lekörözöttekkel versenyezzenek a futam során. Whiting válasza erre az volt, hogy az időkülönbségen nem módosítanak, aláhúzva, hogy az élen harcolóknak sincs semmi bajuk a gumijaikkal.

Az F1 többségi tulajdonosa, a Liberty Media nemrég az eligazításokkal kapcsolatban is újított: hosszú idő után először tettek közzé felvételt az egyébként zárt ajtók mögött zajló eseményekről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: