DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Bekeményít az FIA Kanadában

A Nemzetközi Automobil Szövetség a montreali pályán szigorúbb szabályokat léptet életbe. A korábbi évekhez képest bizonyos kihágásokat szigorúbban ellenőriz és aki vét ellenük, büntetést rónak ki rá.

Megfigyelhettük már Szocsiban és Barcelonában is, hogy az aszfaltozott bukóterekben történő kanyarátvágásra komolyabb szabályozást léptettek életbe. Kanadában is vannak speciális helyek, ahol a sportszerűtlen előnyszerzést próbálják megakadályozni a versenybírák. Főleg a sikánok pontos teljesítésére hívták fel a figyelmet.

Leginkább az utolsó S-kanyart szerették levágni a korábbi években a pilóták, ami a ’90-es évekig kavicságy volt, utána azonban leaszfaltozták. 2015-ben egy magasabb fekvőrendőrt építettek az említett zónába és aki visszatért a pályára a kitérő után, keresztül kellett autóznia ezen a bukkanón, ám ehhez jócskán lassítania kellett, hogy az autója ne sérüljön meg. Ez a rendszer idén is megmarad, csak a 8-as, 9-es kanyarnál is bevezetésre kerül, ugyanis az eddigi kavicságy helyére oda is aszfaltozott bukótér épült.

A leggyakoribb problémaforrás, az utolsó sikán


Charlie Whiting közleménye világosan fogalmaz: „Bármelyik pilóta, aki nem tudja a pálya vonalvezetésén belül teljesíteni a 9-es kanyart és a csúcspontnál a narancssárga kerékvető bal oldalán halad el, köteles végig a bal oldalon haladva csak az aszfaltozott bukótér legvégén visszacsatlakozni a pályára”. A bukótér végén egy piros-fehérre festett akadály is beépítésre kerül, amit szintén balról köteles kikerülni a hibázó pilóta, mielőtt visszatér a pályára.

Egyedüli kivételt képez, ha egy versenyzőt egy riválisa kényszerítette le a pályáról, akkor nem köteles ezeknek a szabályoknak eleget tenni. Ez azért lehet érdekes, mert szubjektívvé változtathatja a döntésnél a bírák helyzetét, hogy mi számít leszorításnak és mi nem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: