Megfigyelhettük már Szocsiban és Barcelonában is, hogy az aszfaltozott bukóterekben történő kanyarátvágásra komolyabb szabályozást léptettek életbe. Kanadában is vannak speciális helyek, ahol a sportszerűtlen előnyszerzést próbálják megakadályozni a versenybírák. Főleg a sikánok pontos teljesítésére hívták fel a figyelmet.
Leginkább az utolsó S-kanyart szerették levágni a korábbi években a pilóták, ami a ’90-es évekig kavicságy volt, utána azonban leaszfaltozták. 2015-ben egy magasabb fekvőrendőrt építettek az említett zónába és aki visszatért a pályára a kitérő után, keresztül kellett autóznia ezen a bukkanón, ám ehhez jócskán lassítania kellett, hogy az autója ne sérüljön meg. Ez a rendszer idén is megmarad, csak a 8-as, 9-es kanyarnál is bevezetésre kerül, ugyanis az eddigi kavicságy helyére oda is aszfaltozott bukótér épült.
Charlie Whiting közleménye világosan fogalmaz: „Bármelyik pilóta, aki nem tudja a pálya vonalvezetésén belül teljesíteni a 9-es kanyart és a csúcspontnál a narancssárga kerékvető bal oldalán halad el, köteles végig a bal oldalon haladva csak az aszfaltozott bukótér legvégén visszacsatlakozni a pályára”. A bukótér végén egy piros-fehérre festett akadály is beépítésre kerül, amit szintén balról köteles kikerülni a hibázó pilóta, mielőtt visszatér a pályára.
Egyedüli kivételt képez, ha egy versenyzőt egy riválisa kényszerítette le a pályáról, akkor nem köteles ezeknek a szabályoknak eleget tenni. Ez azért lehet érdekes, mert szubjektívvé változtathatja a döntésnél a bírák helyzetét, hogy mi számít leszorításnak és mi nem.