DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Komoly bonyodalmak a Mercedesnél

Bár a Mercedes is annyi versenyt nyert meg idén, mint a Ferrari, a címvédő egyáltalán nem boldog az elért eredmények miatt, hiszen idei F1-es autójuk sokkal komplikáltabb, mint az előzőek.

Monaco előtt utoljára a tavalyi Spanyol Nagydíjon fordult elő, hogy a Mercedesnek egy pilótájával sem sikerült dobogóra állnia, de amíg ott Nico Rosberg és Lewis Hamilton ütközése miatt estek el az első három hely egyikétől, a hercegségben pusztán teljesítményük alapján szorultak le a pódiumról. Valtteri Bottas a negyedik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen végzett – a csapat helyzetét a sportigazgató Toto Wolff úgy jellemezte, hogy már egyértelműen ők a gyengébbik fél a Ferrarival szemben.

Az osztrák természetesen nem adja fel a harcot, bár azt kénytelen volt elismerni, hogy a W08-as nem olyan tökélyre fejlesztett modell, mint az előző évek világbajnoki gépei. „Erős autóval kezdtük a szezont, amely lehetővé tette számunkra, hogy három versenyt nyerjünk a hatból” – idézte a csapatvezetőt a crash.net.

„De egyúttal sokkal több bonyodalmunk is adódott vele, mint az előző években. Ahogyan Babe Ruth mondta, a tegnapi győzelemmel még nem nyered meg a mai meccset, és igaza volt. Minden szezon végén lenullázódnak a pontok, ráadásul az új szabályokkal a múltbéli sikereknek sincs hatása a jelenlegi teljesítményre.”



„Vasárnap délután olyasvalakivel volt egy szóváltásom, akit nagyon tisztelek, és megkérdezte, hogyan érzem magam a vereség után. Elmondtam, hogy mennyire fáj, a válaszuk pedig az volt, hogy ilyen az autóversenyzés. Ez a valóság. Minden elérhető dologért harcolnunk kell, legyen az a pole-pozíció, a győzelem, a dobogó, vagy a pontszerző helyezés.”

„Már nem lehet csak arra várni, hogy a két Mercedes megjelenjen a sorrend élén. A gyárainkban megállás nélkül dolgoznak az emberek annak érdekében, hogy kiderítsék a problémák okait – hogy meghatározzuk a céljainkat, és a rendelkezésünkre álló adatokkal a megfelelő megoldással álljunk elő. Ezek közül néhány rövid távú, néhány kevésbé az” – mondta az osztrák.

Wolff a 2015-ös Szingapúri Nagydíjat hozta fel példaként, amikor hasonló módon estek vissza a Ferrari és a Red Bull mögé, hogy aztán Suzukában domináns győzelemmel vágjanak vissza. „Voltak már ezelőtt is rázós hétvégéink, de az a lényeg, hogy rugalmasak legyünk, és gyorsan fel tudjunk állni. emlékszem a szingapúri problémáinkra 2015-ben, ami nagyon fájt.”

„Kitűztünk magunk elé egy határidőt, ameddig meg kellett fejteni a visszaesés okát, mielőtt Suzukára kezdtünk volna koncentrálni, ahol nyerni tudtunk. Pontosan ezt tettük Monaco után is, megvizsgáltuk a problémákat, és csak után összpontosítottunk Montrealra. Tudjuk, hogy ez egy maraton, nem pedig sprint” – mondta a sportigazgató, mintegy Lewis Hamilton szavait visszhangozva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: