Bár a McLaren számára az elmúlt két év során is állandó problémát jelentett a megbízhatóság, az idei szezon első hat futamán a csapat egyszer sem tudta bejuttatni autóit az első tíz közé a versenyeken. Persze a szenvedés oka főleg a Honda erőforrása, és azok különböző komponensei voltak – a japánok szerint a hőenergia-visszanyerő rendszer mindössze két hétvégét bír ki –, de a MCL32-es autójuk sem mindig állt a helyzet magaslatán.
Azonban a Spanyolországban és Monacóban bevetett aerodinamikai fejlesztések meghozták a gyümölcsüket: Barcelonában Fernando Alonso a remek hetedik helyre kvalifikált, a hercegeségben pedig mindkét narancs-fekete autó ott volt az első tízben szombat délután. Ám a spanyol esetében műszaki hiba, Monte-Carlóban pedig rajtrácsbüntetések és balesetek miatt nem sikerült a pontszerzés. Eric Boullier versenyigazgató azonban úgy véli, hogy autójuk fejlesztése a megfelelő úton halad.
„Ahogyan a mérnökök mondanák, úgy megy minden, mint a karikacsapás – boldogak vagyunk” – idézte a Motorsport a franciát. „Ezt a lépést szerettük volna megtenni, a hatása pedig lenyűgöző. 95%-ban ott vagyunk, ahol vártuk. Bízunk a folyamatokban, melyek nem csak az aeróról, hanem az egész karosszériáról, felfüggesztésről szólnak. Amikor elérünk egy mérföldkőhöz, tudjuk, mire számíthatunk. Az általános tendencia az útról való letérés volt, de most már bízunk a folyamatainkban.”
A McLaren úgy véli, hogy az utóbbi két futamon bemutatott fejlesztéseik lehetővé tennék, hogy tisztán a középmezőnyben autózzanak – feltéve, ha a Honda-erőforrás is úgy akarja. Boullier szerint a MCL32-es remek referenciának számít azt illetően, hogy mit szeretnének elérni a jövőben. „Tudjuk, hogy hol tartunk, és hogy merre akarunk tartani. Számunkra elsődleges volt, hogy a folyamataink működjenek. Most, hogy bízunk a kapacitásainkban, el tudjuk érni a következő céljainkat. Az alapok megvannak, az autó pedig innen fog fejlődni.”