A Ferrari nagyon régóta nem teljesített olyan pazar szezon kezdetet a Forma-1-ben, mint idén: hat versenyt követően Sebastian Vettel három győzelemmel és három második hellyel vezeti az egyéni pontversenyt, a csapat pedig Monaco után a konstruktőrök között is az élre állt. A Mercedes joggal dühönghet, hiszen hiába sikerült remekül a felkészülésük, szinte alig van olyan hétvégéjük, ahol nem ütötte fel valamilyen probléma a fejét.
Toto Wolff nemrég azt nyilatkozta, hogy üldözöttből üldözővé váltak, és most egyértelműen második erőnek számítanak az F1-ben. Ez persze afféle pszichikai hadviselés is, ahogyan az osztrák legutóbbi nyilatkozata is. A Mercedes motorsport igazgatója azt állította, hogy idei gyengébb szereplésüknek az is oka, hogy hatalmas lemaradásban vannak autójuk fejlesztését illetően. „Tudomásunk szerint a Ferrari nagyon korán belevágott modelljük munkálataiba – már 2015 decemberében. Mi viszont csak 2016 márciusában” – nyilatkozta Wolff a Süddeutsche Zeitungnak.
„Akkorra forrásaik ötven százalékát már az új autóra tudták fordítani. Ennek értelmében a Ferrari tizenhat héttel áll előttünk, ez idő alatt pedig akkora leszorítórőre lehet szert tenni, amely négy-öt tizedes előnyt jelent” – tette hozzá az osztrák. Bár Martin Brundle, a Sky szakértője szerint Vettel innen már csak elveszítheti a bajnoki címet, a pontverseny második helyén, 25 pontos hátránnyal álló Lewis Hamilton úgy véli, koránt sincs még lefutva az idei bajnokság.