Abban a pillanatban mindenki elkönyvelhette a Ferrari német pilótájának utolsó rajtkockáját, végül azonban teljesen másképp alakult a kvalifikáció, az autó magához tért, Vettel pedig kis híján az első rajtkockát is bezsebelte, az utolsó szektorban azonban hibázott, így meg kellett elégednie a második hellyel.
A Ferrari-pilóta azért kérdezett vissza csapatánál a leparkolásra való felhívás után, mert abban a pillanatban éppen nem talált megfelelő helyet, ahol biztonsággal kiszállhat az autójából. A kritikus pillanatokban az „állítsd le az autót” felhívásra csak annyit kérdezett, hogy „biztosak vagytok ebben?”. Végül ez lett a szerencséje, mert a motor nem hibásodott meg, egészen más baj volt, amit gyorsan lehetett orvosolni. Vettel motorját egyébként az időmérő edzés előtt óvatosságból kicserélték inkább, mert probléma merült fel a hajtáslánccal. Elsőre úgy tűnt, hogy az időmérőre sebtében beszerelt erőforrás is meghibásodott.
„A probléma egy apróbb programozási gond volt, de ilyenkor az ember nem lát és nem hall, nem tudtam hirtelen, mit csináljak. Lassú tempóra váltottam és megvártam a megerősítést, hogy az üzenet, amit kaptam, helyes. Ha még egyszer megerősítették volna, hogy álljak meg, akkor a következő lehetséges helyen leparkoltam volna. Éppen elhagytam egy megnyitást, a négyes kanyaron viszont át kellett, hogy érjek, hogy megkeressem a következő nyitást” – elemezte a helyzetet Sebastian Vettel.
Vettel motorja aztán az átprogramozás után teljesen erőre kapott, végül a második helyig jutott a Ferrarival, sőt, ha nem szúrja el az utolsó sikánt, pole pozíció lehetett volna. Ami viszont ennél aggasztóbb Vettel számára, hogy már a negyedik turbót szerelték be a versenyautójába szombaton, a következő már rajtbüntetéssel járna.