Az RS17 egyre javuló formát mutat, különösen Nico Hülkenberggel a volán mögött. A német pilóta kiváló eredményeket ér el a tavaly óta látványosan fejlődő és erre az évre egész jó versenyautót összekalapáló Renault istállóval. A többi istállóval együtt a francia csapat is komoly frissítési csomagot időzít az európai szezon kezdetére.
Szocsiban egy fejlesztett első vezetőszárnyat próbáltak ki és a versenytempó jelentősen javult tőle, így kimondható, hogy bevált az újítás. A következő lépés a módosított hátsó szárny és az oldaldobozok változtatása lesz Barcelonában, amitől ismét javulást várnak. Nick Chester technikai igazgató is pozitív változásokra számít.
„A szezon során eddig nagyon jó időmérőket futottunk, most legutóbb Szocsiban a versenytempóban is nagyot fejlődtünk. Spanyolországban néhány újabb frissítéssel rendelkezünk aerodinamikai téren, így érthetően pozitívan várjuk a hétvégét. Az Orosz Nagydíjon bevetett újítások tökéletesen működtek, így a kvalifikációs tempónk a versenyben is kiválóan megmaradt. Még mindig sok dolgunk van ezen a téren, de a jó irányban haladunk” – így a technikai igazgató.
Chester kiemelte, hogy Barcelona tipikusan olyan pálya, hogy rámutat az esetleges aerodinamikai hiányosságokra és fontosnak tartja, hogy a gumik hőmérsékletét folyamatosan a legjobb tartományban tartsák, különösen az utolsó szektorban lenne képes az abroncs a túlmelegedésre.