Három év különbséggel történt két jelentős szabályváltozási hullám a Formula-1-ben: 2014, a hibrid motorok bevezetése után 2017-ben a karosszériák alakultak át radikálisan. Toto Wolff korábban is kijelentette, nem híve a reformnak – figyelembe véve az elmúlt három szezon Mercedes-dominanciáját érthető véleménye –, és továbbra is kiáll amellett, hogy nem kellene ilyen sűrűn változtatni.
„Úgy vélem, hogy ha a szabályok stabilok maradnak, még több versenyképes autó lesz, mivel a fejlődési görbe természetszerűleg ellaposodik, a csapatok teljesítménye pedig idővel jobban összetart” – magyarázta a Mercedes motorsportfőnöke tudományosan. Wolffot a crash.net idézi.
„Az ellenfeleink közül néhányan teljes reformért kampányoltak, a szabályok teljes mértékű átírásáért” – folytatta, célozva valószínűleg a Red Bullra, a változás nagy támogatójára. „Ehhez képest ma az első két csapat távol van bárki mástól, igaz, mi nem vagyunk elégedettek a saját pozícióinkkal. A különbség óriási, 1,6-1,7 másodperces a Red Bullhoz képest, aztán jön még egy szakadék. Nem vagyok rajongója annak, hogy két-három évente fel kell bolygatni a szabályokat, csak azért, mert valaki szerencsejátékot akar. De többségi döntés volt, amint pedig megszületett, versenymódba kapcsoltunk, és megpróbáltuk kihozni a legtöbbet belőle.”
Wolff állítása ellenére, amely szerint a korábbi szabályrendszer az idő múlásával kiegyenlítettebb mezőnyt jelentett volna, idén hosszú évek óta először van hasonló szinten a két legjobb istálló, a Ferrari és Mercedes. A középcsapatok rangsora is rendkívül szoros a negyedik-nyolcadik konstruktőr között.