DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Prost: Kukába a jelenlegi motorokkal!

A sportág négyszeres világbajnoka jóval erőteljesebb motorokat akar látni az F1-ben – mint az ő idejére jellemző félelmetes turbót. Ha rajta múlna, a DRS szintén a múlté lenne.

A Renault a héten mutatta be 2027-es F1-es versenyautóját, amely az általuk elképzelt irányba haladó szabályoknak megfelelően készült. A gép jóval erősebb „elődjeinél”, 1340 lóerő leadására képes. A Renault nagykövete Alain Prost, aki szintén arról beszélt, hogy kevésbé komplex, ám erőteljesebb hajtásé a jövő a Formula-1-ben.

„Úgy gondolom, hogy változásra van szükség, mivel több erővel kellene rendelkeznünk. Kicsivel egyszerűbb motor kellene, ami, ha lehetséges, kevésbé drága is. Az elektromos részekre azonban kétségtelenül szükség van” – mondta az Autocar lapnak Prost, hangsúlyozva, hogy a hibrid meghajtás elengedhetetlen a jövőben.



„Amikor újra a régi turbós autók közül vezetek egyet, el sem hiszem, hogy voltam rá képes akkor. A lábak az első tengely előtt vannak, a pályákról pedig hiányzott a biztonság. Egészen őrült volt! És elvezetni is rendkívül nehéz volt őket. Mostanában ültem az 1983-as Renault-mban, és nem emlékeztem rá, hogy csináltam. Bámulatba ejtett: azt gondoltam, képes voltam rá egyáltalán?” – nosztalgiázott a sportág egyik legsikeresebb versenyzője.

A francia négyszeres világbajnok a DRS-hez hasonló megoldásoknak sem adna helyet: „Távol kell tartanunk magunkat minden mesterségestől a motorsportban. A művi dolgok itt nem működnek. Nem szeretem a DRS-es előzéseket, a nézők is tudják, hogy nem nehéz, nem különleges, ezért nincs is értelme. Örülök, amit eddig 2017-ben látok” – beszélt arról, hogy idén, a szabálymódosításoknak hála csökkent az állítható hátsó szárny szerepe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: