Azok után, hogy Christian Horner két ízben is azt nyilatkozta a Bahreini Nagydíj hétvégéje folyamán, hogy a T-szárnyak biztonsági kockázatot jelentenek a Formula-1-ben, ráadásul még költségesek is, így azonnal be kellene tiltani őket, a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner totálisan más álláspontot képvisel.
A Red Bull csapatfőnökénél akkor telt be a pohár, amikor a pénteki második szabadedzésen Valtteri Bottas Mercedeséről lelazult, majd leesett az említett T-szárny és a mögötte érkező Max Verstappen padlólemezében komoly kárt tett a lehulló alkatrész. A pénteki technikai megbeszélésen igyekeznek megvitatni a betiltás lehetőségét is, Steiner szerint erre nincs szükség, egyszerűen a csapatoknak elég erősre kell tervezniük a konstrukciót.
A Mercedes végül a versenyen használta is az említett szárnyelemet, de csak miután az FIA-t meggyőzték arról, hogy elég erősen van rögzítve (ugyanis egy héttel korábban is már leesett egyszer ez a szárny Bottas autójáról). „Abszolút nincs ötletem, miért esett le a Mercedes eleme, ezt nekik kell elmagyarázniuk az FIA-nak, majd ők meghozzák a döntést” – így Steiner.
„De hát ezt a versenyautó bármelyik részére elmondhatjuk. Hány ember vesztette már el a vezetőszárnyát? Mi is köztük voltunk tavaly, de nem tiltottuk be az első szárnyakat, hanem megfelelően rögzítettük őket. Tavaly a Toro Rosso a kerékabroncsokkal küzdött hasonló módon, de nem tiltották be, hanem megerősítették. Most is ez a helyzet. Csak azért, mert valaki nem szereti, még nem jelenti azt, hogy le is kellene vennünk” – folytatta elemzését Günther Steiner.
„Nekünk is volt problémánk a T-szárnyunkkal, de mi nem vesztettük el, csak arra kértek, hogy változtassunk rajta, hogy merevebb legyen. Nem féltünk, mert nem volt veszélyes a biztonságra. Az FIA nem örült neki, hogy ennyire hajlik, így merevítettünk rajta” – zárta mondandóját a Haas csapatfőnöke.