Helmut Marko nem szokott finomkodni, most is nyíltan megmondta véleményét a jelenlegi helyzetről a motorok terén. Olcsó és egyszerű erőforrásokat szeretne a sorozat számára egy független motorgyártótól, amik hangosak is és azt, hogy ez minél korábban kerüljön bevezetésre.
A Red Bull már számos alkalommal emelt szót egy független F1-es motorgyártó mellett, ennek kezdete egybeesik a 2014-15-ös időszakkal, amikor is a Renault-erőforrások gyengesége és megbízhatatlansága folyamatos problémát okoz(ott) az istállónak. 2015-ben még a csapat F1-ből való kiléptetését is kilátásba helyezte, ha erőforrás nélkül marad a Red Bull. Ez végül nem történt meg, de a Renault továbbra sem világverő.
A Formula-1 főnökei már a 2020 utáni motorszabályokon dolgoznak, aminek legfontosabb elemei a költségcsökkentés, a jelenlegi technikai bonyolultság egyszerűsítése, valamint a hangerő jelentős növelése. Marko ennél tovább megy, szerinte csapata jövője bizonytalanná válhat, ha nem lesz legkésőbb 2021-től egyetlen független motorgyártó az F1-ben.
„A legkésőbbi időpont 2021, amikor egy független motorgyártónak kellene belépnie a Formula-1-be, ez több, mint szükséges. Az erőforrásoknak egyszerűnek, hangosnak és olcsónak kell lennie, a motorköltségeket 10 millió alatt kellene tartani. Folyamatosan beszélünk arról, hogy ne legyen ilyen bonyolult a motorok technológiája, mint a mostaniaké, egyszerű versenymotorokra lenne szükség. Bőven vannak vállalatok, akik képesek lennének ennyit is szállítani” – nyilatkozta Helmut Marko.
„Az F1 új tulajdonosaival keressük a közös megoldást erre. Ha nem találunk, a Formula-1-ben maradásunk veszélybe kerül” – helyezte kilátásba csapata távozását a Red Bull-főnök. Marko azt is elmondta, hogy a jelenlegi problémáik egyik része a Renault-erőforrás, ahol megbízhatósági gondok léptek fel, emiatt pedig a fejlesztése is lelassult. Másrészt azonban a karosszéria sem sikerült olyan jóra, amilyennek kellene lennie. „De éjjel-nappal dolgozunk azon, hogy behozzuk a hátrányt, optimistán várjuk a közeljövőt. Barcelonában már nagy lépést tehetünk előre, ahol a változások egy részét láthatjuk majd az autón” – zárta okfejtését Marko.