DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Fő gyengesége is segíti a Ferrarit

A korábbi F1-es tervező szerint az SF70H ugyanazon okból kezeli jobban a gumikat a Mercedesnél, amely miatt elmarad a német csapattól időmérőn. Az pedig nem fordulhat elő újra, hogy Raikkönen feltartja Vettelt.

A szezon első két versenye alapján kijelenthető, hogy időmérőn a Mercedes gyorsabb autóval rendelkezik a Ferrarinál: Lewis Hamilton Ausztráliában 0,268, Kínában 0,186 másodperc előnnyel szerzett pole-pozíciót a mindkétszer második Sebastian Vettel előtt. A futam már más képről árulkodott: Vettel megnyerte a szezonnyitót, és ha nem hátráltatja a biztonsági autó, alighanem a sanghaji versenyen is megdolgoztatta volna riválisát pénzéért. Úgy tűnik, a versenykörülmények inkább az olasz istálló malmára hajtják a vizet.

Az Autosport lap szerzője, Gary Anderson – a Jordan csapat egykori technikai igazgatója – elemzésében kifejtette, az időmérős előny oka az lehet, hogy a Mercedes az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is képes több extra teljesítményt kisajtolni motorjából egy gyorskörön, vagy a magyarázat abban keresendő, hogy a Ferrari kissé alulkormányzott a 2017-es, szélesebb abroncsokon. Még valószínűbb, hogy az igazság valahol a kettő között van.



Az alulkormányzottság nem csupán spekuláció, hanem tény, Kimi Raikkönen is panaszkodott rá, mikor az időmérőn az utolsó tartalékot akarta kicsikarni az SF70H-ból. A finn hosszú évek óta küszködik, ha nem olyan autót kap, amely a kezére állna, gondoljunk csak rémes 2014-es szezonjára. Sebastian Vettel viszont nem tette szóvá a Ferrari viselkedését: valószínű, hogy az ő vezetési stílusához jobban passzol az alulkormányzott autó, ez viszont még nem jelenti azt, hogy a jelenség ne jelentkezne a köridőben.

Ami azonban az időmérőn gyengeségként mutatkozik meg, Anderson szerint a futamon közrejátszik a Ferrari egyik fő erősségében. Ez a gumikezelés, melynek tekintetében a vörös istálló hatékonyabbnak tűnik ezüstös riválisánál, a megnyújtott első etapnak kulcsszerepe volt az ausztrál győzelemben. Az alulkormányzottan viselkedő autó ugyanis csökkenti a hátsó abroncsok kopásának mértékét. A szakember a Ferrari helyében a szezon első versenyein kitartana a kétélű „probléma” mellett, és ahelyett, hogy elkapkodná orvoslását, csak a Spanyolországban érkező fejlesztési csomaggal próbálna megoldást találni, amellyel megtartható a kedvező gumikezelés, de a kvalifikáción is első helyre esélyessé válna a csapat.

Anderson egy más jellegű gondra is rávilágított, amely szintén közbeavatkozást igényel. A Ferrari hagyta, hogy az első kiállások után Raikkönen 12 körön keresztül feltartsa a nála gyorsabb Vettelt. Mivel jelen állás szerint a némettől várható egy valószínű bajnoki harc, a csapatnak mindent meg kell tennie, hogy jobb esélyeket biztosítson az esélyesebb versenyzőnek. A szakíró biztos benne, hogy a nagydíj utáni megbeszélésen ennek Vettel is hangot adott…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: