Ugyan a versenyautók a barcelonai tesztek során, március elején a mesterségesen fellocsolt pályán gyűjtöttek némi tapasztalatot, ám a Pirelli azóta gyökeresen új szerkezetű abroncsokat is gyártott, az ottaninál jóval lágyabb keverékűt, a gumikat kevésbé koptató pályákra, mint például a sanghaji aszfaltcsík.
De az új specifikációjú abroncsokról rettentő kevés információ áll rendelkezésre, mivel a pénteki esős szabadedzéseken összeadva mindössze húsz percet körözhettek a pilóták, van, aki egyetlen kört sem tett meg, miután a második edzést teljes egészében eltörölték. A Red Bull, a Force India és a Sauber egyáltalán nem gurult pályára az új gumikkal, de a legtöbb pilóta is mindössze egy-két installációs kört tett meg velük.
Akinek némi előnye lehet ilyen téren, az Stoffel Vandoorne és Valtteri Bottas, ők ugyanis több, mint egy mért kört teljesítettek pénteken. Az átmeneti esőgumikkal gyakorlatilag ugyanez a helyzet, igaz, azt Barcelona óta nem változtatták meg. A Ferrari-pilóták egyetlen kört tettek meg ezzel a keverékkel.
Az időjárási körülmények egyébként nem lesznek olyan rosszak Sanghajban, mint amitől előzetesen féltek, délelőtt néhány zápor áztatta a pályát, vélhetően a verseny során nedves körülmények között kezdenek, ami folyamatosan szárad majd fel a futam alatt. A rajtrácsra való felállás körében gyűjthetnek némi tapasztalatot a versenyzők a gumikról, de alighanem a verseny során bőven lesz mit tanulniuk az abroncsokról, például, hogy mikor kell váltani átmeneti esőgumikra, esetleg még tovább slickre. Fernando Alonso örül a változó körülményeknek, ugyanis csak így érez reális esélyt a pontszerzésre, szárazon nem.