Noha az Albert Park nem tartozik a legkönnyebb pályák közé előzés szempontjából, az Ausztrál Nagydíj még így is feltűnően kevés helycserét hozott. Amikor arról kérdezték Valtteri Bottast, hogy a pálya vagy a szabályok miatt lett-e nehezebb az előzés, így válaszolt: „Összességében lett nehezebb, de úgy vélem, hogy pályafüggő lesz majd” – nyilatkozta a finn a Motorsport.com-nak.
„Azok a helyszínek, melyeken hosszú egyenesek találhatóak, kedvezni fognak a versenyzésnek, mert a szélárnyéknak sokkal nagyobb a szerepe, mint eddig, de a DRS-nek is a szárnyak miatt. Néhol remek futamokat fogunk látni, máshol, például Barcelonában kevésbé, hiszen ott nem igazán lehet előzni. Még várjunk néhány versenyt, az viszont biztos, hogy Ausztrália trükkösebb volt, mint tavaly.”
Bottas sajnálja, hogy a szezon előtti félelmek beigazolódtak a szezonnyitón, hiszen rengeteg szakember vélekedett úgy, hogy az új autók nemhogy jobbá, hanem unalmasabbá teszik majd a versenyzést. „Úgy vélem, hogy ugyanabban az autóban, hasonló abroncsokkal nagyon nehéz egy olyan pályán, mint Melbourne-ben. Ha az új modellekkel két másodpercen belülre kerülsz az előtted haladóhoz, nagyon sok tapadást veszítesz, ezért komoly tempóbeli eltérésre van szükség ahhoz, hogy megelőzd. Ez szomorú.”
A Mercedes-pilóta honfitársa, Kimi Raikkönen szerint a helyzet nem olyan vészes, mint az elsőre látszik. „Szerintem a lekörözés könnyebbé vált” – vélekedett a Melbourne-ben negyedik helyen záró finn. „Persze lehet, hogy nagyobb különbség van a csapatok között, de úgy gondolom, hogy bármely topcsapat bármely pilótája nem menne sokra egymás ellen.”
„Még csak egy versenyt teljesítettünk ezzel az autóval, ráadásul ez a pálya nem szokványos. Néhány helyszín könnyebb, néhány nehezebb lesz, várjuk ki, mi fog történni a következő versenyeken. A helyzet sokban függ attól, hogy a többiek mikor állnak ki, hogy mekkora az eltérés az abroncsok elhasználódása között, és hogy mekkora sebességre képesek általában.”