Miután a halo, a pilóták fejét védelmezni kívánó biztonsági eszköz egy éve bemutatkozott a száguldó cirkuszban, a szezon közepén a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy határozott, hogy már 2017-ben kötelezővé teszik használatát. A csapatok ellenkezése miatt azonban az a döntés született, hogy 2018-ra tolják el a bevezetését, de a rendszer tökéletesítése érdekében a tavalyi év második felében minden csapat és minden pilóta kipróbálhatta a megoldást. Nos, az FIA év elején kikérte a pilóták véleményét a halóról, a többség azonban leszavazta a bevezetését.
Hogy e miatt, vagy sem, nem tudni, mindenesetre a szabályozó testület úgy határozott, hogy 2016 utolsó hónapjaival ellentétben idén nem láthatjuk szabadedzéseken a megoldást. „Tavaly azért kellett használni azt, hogy minden csapat és minden pilóta kipróbálja, és egy valakin kívül szerintem így is történt. Éppen ezért nincs értelme idén is használni” – idézte Charlie Whitingot, az FIA versenyigazgatóját a Crash.net.
„Ennek ellenére folyamatosan dolgozunk rajta, a Stratégiai Csoport és a Forma-1-es bizottság pedig megegyezett abban, hogy 2018-ban bevezetünk majd valamilyen védelmi megoldást” – tette hozzá a brit, aki szerint jelenleg a halo az egyedüli biztos megoldás. „Megállás nélkül gondolkozunk más eszközökön is, április 30-a viszont határidőnek számít a döntés szempontjából. Ha ezt követően valami jobb merül majd fel, dolgoznunk kell azon, hogyan tudjuk alkalmazni azt.”