Mark Webber közismerten az a pilóta volt, akivel Alonso a legszívesebben beszélgetett, vacsorázott vagy éppen edzett együtt az F1-es mezőny tagjai közül, amíg az ausztrál ki nem szállt a sorozatból 2013 végén. Bár ez már több mint három éve történt, Webber még ott volt a pályán azon a futamon, amelyen Alonso máig utolsó győzelmét szerezte 2013-ban Barcelonában, a kétszeres bajnok sorsa ugyanis ezt követően kezdett nagy dőléssel lefelé ívelni.
A 2014-es, első turbóhajtású Ferrarival elégedetlen spanyol három évre szerződést kötött a McLarennel annak reményében, hogy a Hondával egyesülve a csapatnak jobb esélyei lesznek felvenni a harcot a domináló Mercedesszel, de ez közel sem valósult meg. A felek közötti kontraktus az idei szezon végén lejár, és nem vall nagy bátorságra kijelenteni, hogy ha a csapat formája nem javul jelentősen, Alonso nem fog többet kérni ebből a súlyosan félresikerült együttműködésből.
Webber viszont tovább ment ennél. Az ausztrál szakértőként volt jelen az F1-es szezonnyitó hétvégéjén, ahol barátja reakcióit testközelből figyelve megállapíthatta, hogy szerinte Alonso a Ferrarihoz hasonlóan itt sem feltétlenül fogja megvárni a szerződésének lejártát.
„Talán Fernando nem is marad ott az egész évre..” - ejtett el egy sokat sejtető félmondatot Webber a belga Sporzának nyilatkozva, amikor pedig megkérték, hogy fejtse ki gondolatait, így folytatta:
„Elképzelhető, hogy nem csinálja végig a szezont. Pokolian frusztrált, és még a 6. vagy 7. helyen sem szeretne végezni. A csapattársa, Stoffel [Vandoorne] bizonyára még örülne a pontoknak, de Fernandót ezek már nem érdeklik, ő a dobogóért akar harcolni. Mentálisan tehát nagyon, nagyon távol van attól a szinttől, ahol lenni szeretne.”
Persze nem tudhatjuk, és talán még maga Alonso sem tudja, hogy tényleg hátat fordít-e csapatának már a szezon közben, de az biztos, hogy nem lenne tőle karakteridegen egy ilyen dobbantás, hiszen egész F1-es karrierjét botrányos átigazolások kísérték végig. Első mclarenes szerződését már több mint egy évvel előre bejelentette, aztán ugyebár egyetlen közös szezon után el is mérgesedett a viszonya a wokingiakkal. Legutóbb pedig 2014 végén a Ferraritól is úgy távozott, hogy két év hátravolt még kontraktusából.