Dacára annak, hogy a hétvége előtt sokan - talán még ők maguk is - a mezőny utolsó helyeire vizionálták a McLaren autóit, Alonso képes volt erős versenyt felépíteni 12. rajthelyéről, és egészen az utolsó körökig őrizte is a legalsó pontszerző pozíciót, amikor is megadta magát a technika az MCL32-esben.
„A végén a felfüggesztés ment tönkre, ez kényszerített minket a feladásra. Pedig odáig egészen jól ment, hiszen életem egyik legjobb versenyét futottam, és nagy meglepetésre egész idő alatt pontszerző helyen tartózkodtunk” - értékelte napját Alonso. „Rengeteget kellett spórolnunk az üzemanyaggal, ami komoly hátrányt jelentett, de ezzel együtt is képesek voltunk őrizni a pozíciónkat.”
„Tehát mint mondtam, kicsit megdöbbentett, hogy ennyire elöl voltunk a mezőnyben, de végül persze nem értünk célba, és egyértelmű, hogy nagyon hamar ennél versenyképesebbé kell válnunk.”
Arra a kérdésre viszont, hogy a ma látott forma alapján a McLaren tényleg a középmezőnybe tartozik-e, Alonso lehangoló választ adott.
„Szerintem teljesítmény tekintetében mi vagyunk az utolsók. A 10. helyen állunk a csapatok között. A tegnapi időmérős kör szélsőségesen erős volt, aztán a mai rajtnál szerencsés voltam, hogy javítani tudtam egy pozíciót, később pedig csak Grosjean kiesésével léptünk előre még egyet. Szóval úgy gondolom, hogy normál körülmények között és egy normál versenypályán az utolsó és az utolsó előtti helyen haladnánk” - mondta, bizonyára újabb tűt szúrva ezzel a McLarennel és a Hondával való viszonyába.