Wehrlein a szezon előtti tesztek első hetét ki is kellett, hogy hagyja a Race of Champions tornán történt karambolja miatt, ahol is a háta sérült meg. A teszt második hetében tért vissza, mind a négy napon a menetidő felét teljesítette, most pedig Ausztráliában az orvosi stáb megadta a német pilótának a rajtengedélyt.
„Nem voltak kétségeim, hogy minden rendben lesz. Ezen a télen rengeteget edzettem, kivéve azt a néhány hetet a balesetet követően. Akkor is edzettem, de nem olyan keményen, de most néhány napja ismét a legintenzívebben nyomtam gond nélkül. A sérülés előtt elvégzett kemény munkám kifizetődött” – jelentette ki magabiztosan Wehrlein.
A Sauber volt a tesztelés során a leglassabb istálló, Marcus Ericsson is három másodperccel maradt el a leggyorsabb Kimi Raikkönentől. Igaz, az autó feltűnően megbízhatóan szuperált. A megbízhatóságra és a tavalyi Ferrari motor kiforrottságára építenek a svájciak az évad elején és már Ausztráliában szeretnének a pontszerzők közé kerülni. Sok kiesőre számítanak, mert ilyenkor még minden kiszámíthatatlan év elején. A többi csapat megbízhatósági problémái pedig segíthetnek a Saubernek a pontszerzésben.