DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Hamilton sűrűbben akar szabályváltozásokat

Bár jelen helyzetben az ő csapatának csak veszítenivalója van, a háromszoros világbajnok mégis szívesen látná, ha gyakrabban érkezne a mostanihoz hasonló jelentősebb ráncfelvarrás az F1-ben.

Megszokott, hogy a Formula-1 néhány évente előrukkol egy komolyabb szabályváltozási csomaggal, amelyekkel próbálnak megfelelni bizonyos igényeknek, igyekeznek lépést tartani a technológia fejlődésével vagy éppen csak szeretnék kissé megbolygatni a megkövesedett erőviszonyokat. Az idénre érkezett aerodinamikai változásokra a fentiek közül az első és a harmadik pont érvényes, hiszen a Mercedes uralma éppen annyira frusztrálta már a nézőket, mint az autók „túl könnyű” vezethetősége a pilótákat.

Bár az elmúlt három évben mindent vivő Mercedes számára az lett volna az ideális - és olykor burkolt kampányba is kezdtek emiatt -, ha nem változnak a szabályok, most pilótájuk, Lewis Hamilton mégis előnyösnek látja az erőviszonyok megbolygatását, szerinte ráadásul az izgalmak érdekében sűrűbben kellene ilyesmit tenni.

hamilton-mercedes_2



„Nem is emlékszem, mikor volt utoljára olyan, hogy három év után változtattak a szabályokon. Szerintem tovább kellene rövidíteni ezeket a periódusokat és sűrűbben újítani, hiszen gyakran előfordul, hogy egy csapat magához ragadja a kezdeményezést, és onnantól nehéz is őt utolérni” - mondta Hamilton.

„Van egy bizonyos korlátja annak, hogy egy év során mennyit fejlődhet egy istálló, és az élcsapatok nagyjából hasonló ütemben képesek javulni. Ha pedig valaki már a kezdésnél előnyre tesz szert, nehéz azt ledolgozni a többieknek, tudva azt, hogy szabályok korlátozzák, mekkora befektetést és időt áldozhatunk az autó fejlesztésére. A nagy volumenű szabályváltozások így felkavarhatják a dolgokat.”

„Sohasem láttam még olyan izgatottnak a rajongókat egy szezon előtt, mint most, hiszen nem tudhatják előre, hol állnak a csapatok és pilóták az erősorrendben.”

Persze átfogó szabályváltozásokat eszközölni gyakorlatban egyáltalán nem olyan könnyű, hogy mostantól évente újraírják a technikai irányelveket, hiszen mindig komoly extraköltségekkel jár az alapjaitól újratervezni az autókat, majd pedig kiaknázni az új fejlesztési területeket. Ezért a mezőny hátsó felében, a privát csapatok között inkább azok a hangok vannak többségben, amelyek szerint így is túl sűrűn kell tiszta lappal kezdeni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: