A 2016-os szezon során elég sokat szenvedett a Mercedes két pilótája, különösen Lewis Hamilton a rajtokkal, a háromszoros világbajnok sorozatosan hibázott a startnál, emiatt többször is hátrányba került. Akkor Toto Wolff arról beszélt, hogy nem tudnak változtatni a kuplungon, az évet már azzal a megoldással kell megcsinálniuk, idén azonban módosítottak a dolgon.
Az egészre egyáltalán azért van szükség, mert tavalytól kezdve ismét a pilótáké a felelősség a rajtnál és nem az elektronikáé, ezzel pedig többeknek is gondjuk akadt - a Ferrari páldául komoly hangsúlyt fektetett erre és rögtön egy sokkal versenyzőbarátibb, hosszabb pedállal jelentkezett. Az FIA alapvetően korlázotta a pedál (ami ugye tulajdonképpen egy kar) mozgásának lehetőségét, amivel nehezebbé válik a pontos fogáspont megtalálása.
A Ferrari tavalyi és a Mercedes módosított idei megoldása is azon alapul, hogy magát a kart teszik nagyobbá, a világbajnok istálló esetében konkrétan egy olyan bemélyedést hoztak létre, ahova a versenyző behelyezheti az ujját, így tulajdonképpen hosszabb teszi a kart - ezzel könnyebb ráérezni a rajtokra.