Felipe Massa fél éve még arra számított, hogy februárban, valahol Brazíliában családjával együtt fog pihenni, maga mögött hagyva F1-es karrierjét, ám Nico Rosberg visszavonulása mindent felborított. A brazil engedett a csábításnak, és visszatért Valtteri Bottas helyére a Williamshez, a teszteken pedig meggyőzően teljesített. Rob Smedley úgy véli, hogy Massa formajavulásának oka a szabályváltozásban keresendő, hiszen a nagyobb tapadással rendelkező autókkal a pilóta megkapja azt, amelyre szüksége van.
„Szerintem tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusához” – idézte Smedley-t a Motorsport.com. „Ezek az autók sokkal hasonlóbbak azokhoz, amelyekkel sikeres éveit futotta. Vegyük csak a 2008-as autót: nagyon széles első kerekek, nagymértékű tapadás a kanyar csúcspontján. Ez hiányzott nekünk az elmúlt hét évből, sőt, kicsit szenvedtünk is emiatt.” A szakember úgy véli, Massa akkor élvezi leginkább a vezetést, amikor teljesen megbízik az autóban egy kanyarba történő beforduláskor.
„Minél jobb az autó eleje, és minél stabilabb a hátsó része, annál jobban tud vezetni a saját stílusában. Amint láthattuk, nagyon kényelmesen érzi magát. Felipe esetében mindig tudjuk, hogy egy győztes ül az autónkban, hiszen alig hibázik az új abroncsokon. Az alatt a több ezer kilométer alatt, melyet megtett, mindössze kétszer fordult szélesen. Remekül érzi magát az új autóban. Amikor egy másik keveréket szerelünk fel az autójára, amikor javítunk a motorteljesítményen, vagy csökkentünk az üzemanyagszinten, pontosan azt a teljesítményt hozza, amit várunk tőle. Ez is megmutatja, milyen kényelmesen érzi magát.”