DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Új időszámítás kezdődik? - A boltokban a legfrissebb AFM

Megjelent Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb száma, benne mindennel, amit az idénre átalakuló Formula-1-ről tudni érdemes: új szabályok, gyorsabb autók és a kezdeti erőviszonyok.

Február második felében végre elérkezett az F1-es szezonok legkülönlegesebb és talán legjobban várt szakasza: a bemutatók sora. Idén ráadásul az autókat külsőben jelentősen átformáló új szabályoknak köszönhetően tényleg volt oka ámulni és bámulni a közönségnek. Új megoldások tűntek fel az autók minden szegletén, az erőviszonyok kártyalapjai megkeveredtek és néhány fontos személyzeti változás is történt. A magazin sorra veszi a mezőny tíz csapatát és húsz pilótáját, s a teszteken látottakkal megspékelve átfogó előzetest nyújt a közelgő évadhoz.

A szezonkezdetnek azonban van egy szomorú mellékszála is: elveszített egy csapatot a mezőny, a Manort ugyanis másodszor már nem sikerült megmenteni a csődtől. A szimpatikus kis istálló búcsújával pedig egy egész korszak lezárult, hiszen immár a 2010-ben debütált mindhárom alakulatról múlt időben kell beszélnünk. Még fájóbb, hogy a Manor búcsúja azt követően jött el, hogy 2016-ban már ténylegesen felzárkóztak a mezőny végéhez. Az AFM megemlékezik a hétéves fennállása során két versenyzőjét is gyászolni kénytelen, de a sportnak több kellemes emléket is adó istállóról.

Volt azonban valaki, akinek távozása még jobban felkavarta a vizet: az eltávolíthatatlannak hitt Bernie Ecclestone 86 évesen leköszönt az F1 éléről, átadva a gyeplőt az új tulajdonosként érkező Liberty Mediának, hogy az amerikai nagyvállalat ígérete szerint modernebb, vonzóbb köntösbe öltöztethesse az autósportok királykategóriáját. Ecclestone munkássága azonban nem tűnik el nyomtalanul, hiszen kijelenthető, hogy a több mint fél évszázada a Formula-1 körül ténykedő üzletembernél senki nem gyakorolt nagyobb hatást a sportra annak történelme során. A lap méltón búcsúztatja a száguldó cirkusz egykori urát, aki megnyilvánulásaival az utóbbi időben már egyre gyakrabban borzolta a kedélyeket.

Nincs azonban megállás, az új vezetők máris elfoglalták a helyüket, köztük egy igen népszerű figurával, Ross Brawnnal, akinél jobb kezekbe aligha kerülhetett volna az F1 technikai részlege. A karrierje során a Benettont, a Ferrarit és saját csapatát is a csúcsra vezető szakember máris kifejtette, milyennek képzeli el a sportot néhány éven belül, legyen szó akár a versenyhétvégék menetéről, a költségek kordában tartásáról, a motorok milyenségéről vagy az előzést segítő, ellentmondásos DRS használatáról.

Hogyan kezelje egy pilóta a csapattársát, aki egyben a legnagyobb ellenfele is a mezőnyben? Ez a Formula-1, és úgy általában a legtöbb autósport egyik sarkalatos kérdése, amit minden versenyzőnek meg kell vívnia magában. Az elmúlt években a bajnoki címért küzdő Hamilton és Rosberg mentális játszmáit figyelhettük testközelből, de már Senna és Prost is ugyanilyen keményen egymásnak feszültek a színfalak közt. Az e havi Autósport és Formula Magazin a versenyzői lét pszichológiai oldalát is körüljárja.

További témák a lapból:

- Felkészülni, vigyázz - mit tanultuk a barcelonai tesztből?

- Exkluzív: Alain Prost véleménye a megújult F1-ről

- Ráncvisszavarrás: Minden, amit az új szabályokról tudni kell

- Lance Stroll - Tényleg csak a pénz miatt van itt?

- Helyszíni séta: Megállt az idő Maranellóban

- Mi mennyibe kerül a WRC-ben?

- Így lesz egyre tökéletesebb a biztonság az autósportban

- MotoGP: Lehet-e még tovább fokozni a káoszt?

- Útikönyv: Salzburgban minden a száguldásról szól

- A BMW 5-ös, ami okosan teszi a dolgunk

- Egy lány és egy autó: Brigi és az Audi

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: