Február második felében végre elérkezett az F1-es szezonok legkülönlegesebb és talán legjobban várt szakasza: a bemutatók sora. Idén ráadásul az autókat külsőben jelentősen átformáló új szabályoknak köszönhetően tényleg volt oka ámulni és bámulni a közönségnek. Új megoldások tűntek fel az autók minden szegletén, az erőviszonyok kártyalapjai megkeveredtek és néhány fontos személyzeti változás is történt. A magazin sorra veszi a mezőny tíz csapatát és húsz pilótáját, s a teszteken látottakkal megspékelve átfogó előzetest nyújt a közelgő évadhoz.
A szezonkezdetnek azonban van egy szomorú mellékszála is: elveszített egy csapatot a mezőny, a Manort ugyanis másodszor már nem sikerült megmenteni a csődtől. A szimpatikus kis istálló búcsújával pedig egy egész korszak lezárult, hiszen immár a 2010-ben debütált mindhárom alakulatról múlt időben kell beszélnünk. Még fájóbb, hogy a Manor búcsúja azt követően jött el, hogy 2016-ban már ténylegesen felzárkóztak a mezőny végéhez. Az AFM megemlékezik a hétéves fennállása során két versenyzőjét is gyászolni kénytelen, de a sportnak több kellemes emléket is adó istállóról.
Volt azonban valaki, akinek távozása még jobban felkavarta a vizet: az eltávolíthatatlannak hitt Bernie Ecclestone 86 évesen leköszönt az F1 éléről, átadva a gyeplőt az új tulajdonosként érkező Liberty Mediának, hogy az amerikai nagyvállalat ígérete szerint modernebb, vonzóbb köntösbe öltöztethesse az autósportok királykategóriáját. Ecclestone munkássága azonban nem tűnik el nyomtalanul, hiszen kijelenthető, hogy a több mint fél évszázada a Formula-1 körül ténykedő üzletembernél senki nem gyakorolt nagyobb hatást a sportra annak történelme során. A lap méltón búcsúztatja a száguldó cirkusz egykori urát, aki megnyilvánulásaival az utóbbi időben már egyre gyakrabban borzolta a kedélyeket.
Nincs azonban megállás, az új vezetők máris elfoglalták a helyüket, köztük egy igen népszerű figurával, Ross Brawnnal, akinél jobb kezekbe aligha kerülhetett volna az F1 technikai részlege. A karrierje során a Benettont, a Ferrarit és saját csapatát is a csúcsra vezető szakember máris kifejtette, milyennek képzeli el a sportot néhány éven belül, legyen szó akár a versenyhétvégék menetéről, a költségek kordában tartásáról, a motorok milyenségéről vagy az előzést segítő, ellentmondásos DRS használatáról.
Hogyan kezelje egy pilóta a csapattársát, aki egyben a legnagyobb ellenfele is a mezőnyben? Ez a Formula-1, és úgy általában a legtöbb autósport egyik sarkalatos kérdése, amit minden versenyzőnek meg kell vívnia magában. Az elmúlt években a bajnoki címért küzdő Hamilton és Rosberg mentális játszmáit figyelhettük testközelből, de már Senna és Prost is ugyanilyen keményen egymásnak feszültek a színfalak közt. Az e havi Autósport és Formula Magazin a versenyzői lét pszichológiai oldalát is körüljárja.
További témák a lapból:
- Felkészülni, vigyázz - mit tanultuk a barcelonai tesztből?
- Exkluzív: Alain Prost véleménye a megújult F1-ről
- Ráncvisszavarrás: Minden, amit az új szabályokról tudni kell
- Lance Stroll - Tényleg csak a pénz miatt van itt?
- Helyszíni séta: Megállt az idő Maranellóban
- Mi mennyibe kerül a WRC-ben?
- Így lesz egyre tökéletesebb a biztonság az autósportban
- MotoGP: Lehet-e még tovább fokozni a káoszt?
- Útikönyv: Salzburgban minden a száguldásról szól
- A BMW 5-ös, ami okosan teszi a dolgunk
- Egy lány és egy autó: Brigi és az Audi
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.