Noha egyelőre az előszezoni tesztek legjobb köridejét és legtöbb megtett kilométerét is a Mercedes jegyzi, az eddigi öt nap alatt nem tűnik olyan nyomasztónak a fölényük, mint az elmúlt években: a Williams és a Ferrari is képes ugyanilyen kevés meghibásodással róni a köröket, ráadásul köridőben is nagyon közel kerültek az Ezüst Nyilakhoz. Lewis Hamilton ez alapján mondja, hogy nem a Mercedest kell elsőszámú esélyesként kezelni az idénynyitó előtt.
„Nem, bizonyára a Ferrari a favorit” - felelte újságírói kérdésre a barcelonai paddockban. „Nem téveszthetjük őket szem elől, hiszen jelenleg nagyszerű munkát végeznek. Emellett a Red Bull is elég jónak tűnik. A következő napok és hetek majd megadják a választ a kérdésre, de az biztos, hogy az első verseny nagyon szoros lesz. Pusztán a köridőket nézve úgy tűnik, hogy a Ferrari a leggyorsabb, mi pedig talán közel vagyunk hozzájuk, mögöttünk a Red Bull-lal.”
„Remélem, hogy a Williams is képes lesz visszatérni, az elképesztő lenne. A Williams éveken át mélyponton állt, de az elmúlt pár évben már erős formát mutattak, és bízok benne, hogy ők is harcban lesznek majd velünk. Nagyszerű lenne a sport számára, ha több csapat küzdene az élen, pláne egy olyan ikonikus istálló, mint ők.”
Kedden Hamiltonra a délelőtti etapot osztotta a Mercedes, de elmondása szerint elég felejthetőre sikerült a napja, és egyébként sem igazán hozzák lázba a tesztek.
„Nem érződött valami csodásnak ez a délelőtt, és volt is némi problémánk a gumik hőmérsékletével és a padlólemez sérülésével. Emiatt áldoztam fel a délelőttöm egy részét, hogy rendbe lehessen hozni az autót Valtteri számára délutánra” - magyarázta, hogy miért csak 49 kört tett meg a nap első felében.
„Nem is gyakorolhatunk valami sokat, hiszen a tesztnapok és a gumik száma is rendkívül korlátozott. A programunk pedig 15-20 körös etapokból áll, és az a célja, hogy a csapat minél több információt gyűjtsön az autóról. A tesztnapok egyáltalán nem tartoznak a kedvenceim közé. Boldogan kihagynám őket, és egyből csak a versenyekre mennék.”