Múlt héten a versenyzők végre először vezethették az új generációs versenygépeket, melyek elődjeiknél sokkal mozgékonyabbak a kanyarokban, ennek köszönhetően pedig körönként öt másodperccel gyorsabbak, mint két évvel korábban. Daniel Ricciardo a redbull.com-on a barcelonai 3-as kanyart emelte ki, amely padlógázon teljesíthetővé vált, sebessége pedig 35-40 km/h-val megnőtt, annak ellenére, hogy már eddig is 220 km/h volt. Két másik pálya egyes pontjaira azonban még inkább kíváncsi ebben a magasabb sebességi fokozatban.
„Most, hogy már megízleltem a 2017-es autókat, folyamatosan a többi pálya közül néhány jár a fejemben. A második szektor Spában, lefelé a dombon, a Pouhonig… amúgy is ez az egyik kedvenc kanyarom, most pedig esélyünk lesz padlón átmenni rajta – ez mekkora lesz!” – lelkesedett Ricciardo a nyári végi Belga Nagydíjért.
„Az Albert Park néhány hét múlva másmilyennek ígérkezik, mivel inkább stop-start jellegű, mint Barcelona, de a pálya hátsó része a sikánnal egészen lendületes lesz. Az elején talán kicsit le kell váltanunk hatodik fokozatba, aztán a második részén fel hetesbe. Azt hiszem, érdemes lesz innen nézni a futamot, 250 körül fogunk menni ott. A nagysebességű részek nagyon fel fognak tüzelni idén!”
Ricciardo elárult néhány részletet a felkészülési időszakról is. A kedden kezdődő második spanyol tesztet csupán négy nap választja el az elsőtől, a versenyzők azonban ezalatt sem igazán pihennek. „Csütörtökön végeztünk Barcelonában, péntek reggel 9-kor pedig már a Milton Keynes-i szimulátorban voltam, hogy készüljek a következőre.”