DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Erre a kanyarra nagyon kíváncsi mindenki

Az F1 résztvevői egyöntetűen várják már a nagyobb leszorítóerejű autókat: mikor pedig a padlógázassá váló kanyarokra terelődik a szó, valamiért egy kifejezett helyszínt emlegetnek legtöbbször, a spanyol pálya egyik pontját.

Köztudott, hogy a 2017-es szezonban megnő a leszorítóerő és növekednek a kanyarsebességek: ezáltal olyan fordulókat is be lehet venni padlógázon, melyekben eddig lassítani kellett. Amikor szóba kerül a téma, a legtöbben a barcelonai aszfaltcsík egyik kanyarját emlegetik.

„Őszintén remélem, hogy idén a barcelonai 3-ast padlógázon tudom bevenni” – mondta Stoffel Vandoorne, a McLaren új pilótája a csapat oldalán. Ezt a kanyart az alacsonyabb kategóriákban is teljes gázzal tudtam teljesíteni, mint a Formula Renault 3.5-ben. Ezért bízom benne, hogy a Formula-1-ben is ugyanígy lesz, a sokkal több lóerő ellenére is. Nyilván eddig csak a szimulátorban vezettem, de jelenlegi jóslataink szerint padlón lehet majd bevenni. Hogy tényleg így lesz-e, arra még várnunk kell.”



A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sky Sportsnak nyilatkozott az előttünk álló évről, és mikor egy konkrét kanyar került szóba, vajon melyiket említette? Hát persze, hogy a 3-ast a Spanyol Nagydíj helyszínén: „Az autók kinézete agresszívabb, szélesebbek is és több leszorítóerőt produkálnak. El fogják választani a férfiakat a fiúktól. A gyors kanyarokban, mint például a barcelonai 3-as, ezek az autók tényleg meggyőzőek lesznek” – fogalmazott.

Nem ezek az első alkalmak, hogy a montmelói pálya ominózus pontja kerül szóba. Egy korábbi kalkuláció, amely kiszámolta, hogy a spanyol versenyhelyszínen 1:18-as köridőt is lehet majd futni, kiemelte, hogy a 3-as számú jobbosban 30 km/h-val növekszik a kanyarsebesség, a pilótákat pedig 5 G oldalerő éri.

Vandoorne saját nyilatkozatában arra is kitért, hogy a több gyors kanyarnak köszönhetően a pilóták egészen máshogyan építik fel fejben körüket: „Ha egy kanyar padlós, akkor nem sok mindenen kell gondolkodnod közben. Nincs mit tenni azon kívül, hogy a pedált végig nyomod, a kormányt pedig egyenletesen forgatod. Ezért a fókuszod a pálya többi részére szegeződik, a könnyű padlós kanyarok helyett a lassabb szakaszokra. Keményebben fogunk dolgozni, hogy többet sajtolhassunk ki azokból a részekből” – magyarázta a belga. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: