Ross Brawn nagy érdeklődésre számot tartó ötletnek adott hangot a tesztek során, hiszen kijelentette, az F1-nek úgynevezett kísérleti, bajnokságon kívüli versenyekre van szüksége ahhoz, hogy kipróbáljanak különféle időmérő- és versenyformátumokat. Gondolatai nem találtak süket fülekre, sőt, a sportág reklámarca, Lewis Hamilton vélekedett úgy, hogy támogatná ezeket a változásokat. Persze az F1 izgalmasabbá tétele mellett Brawnnak az is feladata, hogy esztétikus autók körözzenek a pályán, ilyen minőségében pedig igencsak kritikus a 2017-re visszatért cápauszonyokkal szemben.
„Egyelőre még várnunk kell arra, hogy megállapítsuk, milyen hatásai vannak az új szabályoknak az új autókra” – nyilatkozta a szakember az F1 hivatalos weboldalának. „Mint versenyautók, izgalmasabbnak néznek ki, jobbak lettek a gépek arányai. De mint minden szabályváltozás esetén, ezúttal is voltak kiskapuk, most például ott van a népszerűtlen cápauszony az autókon. Úgy vélem idővel meg kell szabadulnunk tőlük. Az új szabályoknak az is volt a célja, hogy a szem számára vonzóbb autókat lássunk, így érthető, hogy nem szeretnénk rontani az összhatást ilyen elemekkel. A változások után azonban teljesen érthető, hogy ez történt.”
Amikor a többi, szabályváltozások hozadékaként megjelent elemről, például a T-szárnyról kérdezték, így válaszolt: „Ezek mind a változások miatt tűntek fel, nem szándékosan, később viszont ezeket a módosításokat el kell törölnünk, hogy sokkal tisztább legyen az autók kinézete. Amikor a szezon elkezdődik, meg kell néznünk, hogy ezekkel a szabályokkal és abroncsokkal a pilóták hogyan tudnak majd versenyezni egymással. Ez is nagyon fontos, és egyelőre nyitott kérdés. Az autó szempontjából a stabilitás a legfontosabb, ezért lényeges, hogy ne legyenek komoly változások ezen a téren.”