Tavaly sok pletyka keringett azzal kapcsolatban, hogy a Pirelli egyáltalán szeretné-e folytatni F1-es szerepvállalását 2017-től, potenciális riválisként pedig többek között a Michelin neve is felbukkant. Az olaszoknak aztán a tender kiírásakor nem volt ellenfele, majd annak rendje és módja szerint meghosszabbították partnerkapcsolatukat, méghozzá egészen 2019-ig. A kezdeti félelmek ellenére a Pirelli abroncsai kiállták az új autók jelentette terhelést az idei F1-es szezon első gyakorlásán, bár még versenykörülmények között bizonyítaniuk kell, sőt, új specifikációjú vizes abroncsok készítését is előirányozták.
Sajtóhírek azt sugallták, hogy a Liberty Media megjelenésével a Pirelli máris a szerződéshosszabbításon dolgozik, a cég motorsport-igazgatója, Paul Hembery azonban cáfolta ezeket a pletykákat. „Még le sem futottuk a szezon első futamát, ezért túl korai erről beszélni, még vállalati szinten is” – idézte az F1i.com a britet. „Először is meg kell értenünk, hogy a sportág milyen irányba halad, hogy a szabályok hogyan fognak változni, milyen lesz a bajnokság képe, és így tovább. A csapatok szerződése pedig nem szűnik meg 2020-ig. Úgy vélem, hogy a tárgyalások ideje a 2018-as szezon elején fog eljönni.”
A Pirelli három sikeres tesztnap után csütörtökön bevethette vizes pályás abroncsait is, ez azonban kevésbé bizonyult kielégítőnek, hiszen a katalán aszfaltcsíkon remek időben autózhattak a pilóták, ezért öntözőrendszer hiányában a tartályautóknak gyakran fel kellett locsolni a pályát. „Barcelonában igénybe kellett vennünk ezeket a teherautókat, s bizonyára tudják, hogy ez nem épp a legfejlettebb technológiát jelenti. Úgy látjuk, még mindig vannak problémáink az abroncsok felmelegítésével, ezért folytatjuk a megoldások keresését” – tette hozzá Hembery.