A mai nappal hivatalosan is véget ért az F1 holtszezonja, hiszen a tavalyi abu dhabi hétvége óta először ismét több csapat az aktuális legjobb versenyautójával és korlátozások nélkül róhatta a köröket. Először láthatta tehát a közönség versenytempó mellett, a pályán mozogva a 2017-es szezon új szabályrendszer szerint épült autóit, és a szélesebb, agresszívabb formát öltött modellek kinézetére továbbra sem érkezik panasz.
A reggel 9 órai kezdésnél a mezőny többsége már el is foglalta a pályát, ám két istállónál gondok merültek fel az első installációs köröket követően, amelyek aztán meg is pecsételték napjukat: a McLarennél a Honda-motor olajszivárgása, a Red Bullnál pedig akkumulátorgondok tartották hosszú időre a bokszban Alonsót és Ricciardót, akik a nap utolsó harmadában tudtak csak belekezdeni az érdemi munkába, és az ausztrál végül el is jutott félszáz körig.
Más csapatok azonban már-már tömegtermelésben rótták a köröket, közülük is kitűnt a Mercedes, akik a tavalyi taktikát alkalmazva ezúttal is két pilótájuk között igyekeznek elosztani a napi vezetési teendőket, ezzel fizikálisan kímélve őket, és a többieknél magasabb körszámot elérve. Délelőtt Bottas 79, délután pedig Hamilton 73 kört tett meg, azaz mindketten problémamentesen túl vannak egy barcelonai versenytávon, összességében pedig 152 kört szállítottak a címvédő istálló konyhájára, ami a tesztszezon első napján megsüvegelendő. Hamilton ráadásul a nap legjobb idejét is jegyezte, 1:21,765-je két és fél tizeddel gyorsabb a tavalyi Spanyol Nagydíj időmérőjén futott legjobb körtől, a tavalyi nyolc tesztnap összesített legjobb idejénél pedig máris kereken egy másodperccel jobb ez a tempó, ami mutatja, hogy milyen potenciál lakozhat még ezekben az autókban.
Sebastian Vettel és Felipe Massa szintén nem panaszkodhat hétfői teljesítménye után, hiszen mindketten átlépték a száz kört, és Hamiltontól is csak néhány tizeddel maradtak el. Aktivitás szempontjából a tabella utolsó helyén végző Ericsson követi őket, míg a többiek legfeljebb 50 kör körüli értékig jutottak. A Force Indiát a tönkrement kipufogó, a Renault-t a karosszéria túlmelegedése hátráltatta több órán át.
Kedden folytatódik a teszt Barcelonában, a legtöbb csapat pedig másik pilótáját fogja autóba ültetni, így a többségnek holnap estére már lesz tapasztalata az új generációs autókról.
Az első tesztnap végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:21.765 | 73 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:21.878 | +0.113 | 129 |
3. | Felipe Massa | Williams | 1:22.076 | +0.311 | 103 |
4. | Kevin Magnussen | Haas | 1:22.894 | +1.129 | 51 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:22.926 | +1.161 | 50 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:23.169 | +1.404 | 79 |
7. | Sergio Perez | Force India | 1:23.709 | +1.944 | 39 |
8. | Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:24.494 | +2.729 | 52 |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:24.784 | +3.019 | 57 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | 1:24.852 | +3.087 | 29 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:26.841 | +5.076 | 73 |
A tesztről készült élő közvetítésünket itt olvashatjátok vissza.