Új Mercedes – akár a régi?
A keresztségben a Mercedes W08 EQ Power+ nevet kapó modell még csak néhány tesztkört futott Silverstone-ban, dizájnja alapján szakértők és mérnökök sora véli úgy, hogy továbbra sem lesz ellenfelük a brackley-ieknek. Ha a köridők nem is, a megbízhatóság sokat fog majd elárulni az új autóról Barcelonában – tavaly 1141-gyel több kilométert, azaz nagyjából 245 körrel többet tettek meg a második legszorgosabb csapatnál, a Toro Rossónál.
Feltámad-e végre az igazi McLaren Honda?
Új színek, új remények – talán ez is lehet a mottója a wokingi alakulatnak, ahol a legtöbb változás történt a holtszezon folyamán. A Honda radikálisan átalakította erőforrását 2017-re, ráadásul Fernando Alonso szerződésének utolsó évébe lépett. Ha az autó ott lesz az első néhány csapat között a megtett kilométerek listáján, joggal bizakodhatnak Wokingban és Tokióban.
Visszatér-e az élre a Ferrari?
Tavaly mindenki azt várta, hogy a Scuderia lesz az, amely megszorongatja a Mercedest, de az a kevés kezdeti lendületük is elfogyott, és csak harmadik helyen zártak a bajnokságban. Bár az elmúlt hetek negatív hírei (B-autó, felfüggesztés-vita) bizonyára nem tettek jót a csapatmorálnak, mellettük szól a stabilitás, és kíváncsian várjuk, mire megy majd az SF70-H a visszatérő cápauszonyra szerelt T-szárnnyal.
Sikerül-e felzárkóznia a Renault-nak?
Akárcsak az elmúlt hónapokban, a franciák 2017-es autójuk bemutatóján is hangoztatták, mekkora befektetésekkel próbálják felvenni a lépést az élcsapatokkal, de ahogyan azt a múlt is bizonyítja, önmagában ez nem elegendő a sikerhez. Erőforrásuk terén tavaly előrelépést könyvelhettek el, ám még mindig le vannak maradva a Mercedestől – terveik szerint idén utolérhetik a csillagosokat, ennek első jeleit valószínűleg már Barcelonában is láthatjuk majd.
Fel fog-e nőni a Force India saját céljaihoz?
Tény, hogy a szabályváltozások sok esetben kedvezhetnek a kis- és középcsapatoknak a felzárkózásban, az azért mégiscsak hatalmas kihívás, hogy a silverstone-iak fellépjenek az első három erő közé. Vijay Mallya gárdájának még a Mercedes motorjaival megspékelve is nehéz dolga lesz – néhány nap múlva kiderül, jó úton járnak-e.
Fókuszban a Pirelli
Az olasz gumigyártó már tavaly nyár óta teszteli 2017-es abroncsait, eddig azonban csak szimulációs adataikra támaszkodhattak, hogy kiderüljön, termékeik bírják-e az izmosabb autók jelentette terhelést. Az előttünk álló teszten éppen emiatt a korábbinál is árgusabb szemekkel kell figyelni a Pirelli ténykedését.