A 2016-os motoros Spanyol Nagydíjon történt haláleset miatt volt szükség átalakításokra a barcelonai aszfaltcsíkon. Luis Salom a 13-as kanyarban veszítette életét a keskeny bukótér miatt a Moto2-es szabadedzésen, ezért a hétvége további részében a MotoGP-sek is az F1-es nyomvonalat használták.
Az új szezonra azonban a szervezők másik motoros nyomvonalat építettek a pályára. A MotoGP sikánja néhány méterrel előbbre kerül a Formula-1-esnél, a 13-as kanyarba pedig újra aszfaltozott bukótér kerül.
A műfüvet eltávolították a 10-16-os kanyarok közötti szakaszon, melyek helyére – az autósok számára, elrettentésként a pályalevágásoktól – a belső ívekre sárga rázókő kerül. Ezeket a MotoGP idején eltávolítják. A rajtrácsot szintén újrafestették, mivel a Formula-1-es versenygépek szélessége is nő.
Pénteken, az első F1-es tesztet megelőző héten a Circuit de Barcelona-Catalunyán járt Charlie Whiting, a Formula-1 versenyigazgatója, valamint Franco Uncini, a MotoGP biztonsági delegáltja, akik jóváhagyták a pályamódosításokat.