Az idei autóbemutatók vasárnap a végéhez érnek, a jövő héten pedig már a teszteké lesz a főszerep: a mezőny tíz csapata hétfőtől csütörtökig, a rákövetkező héten pedig keddtől péntekig fog Barcelonában körözni.
Ehhez persze jó sok gumiszettre is szükség lesz, így hát a Pirelli sem tétlenkedett az elmúlt hetekben, hiszen összesen 880 szett, azaz 3520 darab gumit szállítanak a nyolc tesztnapra. Az abroncsok idénre alaposan átalakultak: az elsők 60, a hátsók 80 milliméterrel lettek szélesebbek, a nagyobb tapadás nyújtása mellett pedig strapabíróbbakká is váltak, alkalmazkodva az új aero-szabályokhoz.
Március 2-át, azaz jövő hét csütörtökét jelölte ki a Pirelli a pálya mesterséges felvizezésére, vagyis az esős tesztre, amin csak akkor változtatnak, ha az egyik korábbi napon magától szakadna le az ég Montmelóban. Ahogy a szezon során is működik, a használandó gumikeverékek egy részét most is a csapatok választhatták ki maguknak, a kérések alapján pedig a következő mennyiséget szállítja a cég az egyes keverékekből:
kemény | 23 |
közepes | 263 |
lágy | 287 |
szuperlágy | 74 |
ultralágy | 51 |
intermediate | 67 |
extrém esős | 45 |
2017-es keverékből viszont csak 810 szett lesz, hiszen a maradék 70-et idei paraméterekkel, de tavalyi összetétellel rendelkező abroncsok fogják kitenni. A Pirelli magyarázata szerint ezek szállítását is a csapatok kérték, arra az esetre, ha „a gumikra ható terhelés és az autók teljesítménynövekedésének mértéke alacsonyabb lenne a vártnál”. Mindenesetre nehéz elképzelni, hogy ez a vészforgatókönyv megvalósulna, és az istállóknak szükségük lenne a gyengébb tapadást nyújtó és nagyobb kímélést igénylő gumikra.
A 810 idei követelmények alapján készült szett jelenlétéből pedig az következik, hogy minden csapatnak 81 szett gumi áll majd rendelkezésére a nyolc tesztnapra, így egy nap alatt átlagosan tízet használhatnak el.