DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ezen múlhat az F1-es kiscsapatok idei sikere

2017-ben új szabályok szerint épülnek az F1-es autók, amely elvben lehetőséget teremt a felzárkózásra, ám a Renault ügyvezető igazgatója szerint nem ez fog történni.

A fegyverkezési verseny mindig is meghatározó volt a Forma-1-ben, idén pedig még nagyobb hangsúly lehet rajta, hiszen a csapatok már most óriási összegeket költenek el arra, hogy a lehető legjobb eredményeket sajtolják ki új autóikból a szabályváltozásokon keresztül. Persze könnyen lehet, hogy egy-egy középcsapat okos megoldással fog előállni (mint tette azt a Brawn 2009-ben a dupla diffúzor esetében), ám ahogyan az élet minden területén, az F1-ben is előbb utóbb eljön a pillanat, amikor a nagy halak megeszik a kis halakat.

A Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul csapata új autójának bemutatóján kiemelte, hogy ők a Forma-1 jelenleg leggyorsabban növekvő alakulata, majd úgy vélekedett, hogy a gazdagabb csapatok előbb vagy utóbb maguk alá gyűrik anyagilag kevésbé eleresztett ellenfeleiket. „Úgy vélem, ez a szezon a fegyverkezési versenyről fog szólni, és már most együtt érzek a nehezebb pénzügyi helyzetben lévő csapatokkal” – idézte a franciát az Autosport. „Amikor ránézek arra az autóra, melyet bemutattunk, elmondhatom, hogy nem ezzel fogunk tesztelni Barcelonában, ahogyan az ott használt autóval sem fogunk versenyezni Melbourne-ben. Versenyről versenyre érkeznek majd új elemek a modellre.”



„Az igazat megvallva, voltam már kiscsapatnál (Abiteboul a Caterham csapatfőnöke volt 2012 és 2014 között), és nagyon nehéz, ezért átérzem a hasonló problémákkal küszködő lévő gárdák helyzetét. A kiscsapatoknak szenvedés lesz elérni, hogy a megfelelő forrásokból gazdálkodjanak. A szabályváltozások miatt a Force India előnye is el fog tűnni, hiszen ők állították elő legköltséghatékonyabban autójukat. Ennek következtében a mi forrásainkkal sokkal könnyebben le tudunk győzni olyan alakulatokat, mint a Force India, vagy a Haas.”

A maga elé az ötödik helyet célként kitűzött Renault 2020-ban már világbajnokságot akar nyerni, ennek érdekében pedig rohamosan bővítik bázisaikat Enstone-ban és Viry-Chatillion-ban, ám Abiteboul úgy véli, idővel nekik is le kell majd faragniuk a szakemberállományból. „Viry-ben és Enstone-ban összesen 1050 fő dolgozik. Viry-ben többé-kevésbé stabil a helyzet, és van néhány kulcspozícióba érkezett szakemberünk, akikre szükségünk van ahhoz, hogy előrébb jussunk.”

„Ami Enstone-t illeti, 475 főt vettünk át a Lotustól, és jelenleg 580-nál tartunk. Év végére azt tervezzük, hogy 640-en leszünk, és 650 jelenti majd a végállomást. Ha ezt összehasonlítjuk a mércét jelentő Red Bul-lal, a Mercedesszel és a Ferrarival, ahol 800-an dolgoznak, de mi nem ezt szeretnénk elérni. Úgy gondoljuk, hogy 650 fő is elég ahhoz, hogy szembeszálljunk velük, a jelenlegi munkaerőnk viszont még nem megfelelő. Nem hinném, hogy ez fenntartható szám két versenyautóra levetítve, így valószínűleg szabályozási szempontból tenni kell valamit, hogy csökkenteni tudjuk a létszámokat” – tette hozzá Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: