A Force India felállása megváltozott a tél folyamán: Sergio Perez továbbra is erősíti a csapatot, a Renault-hoz átigazoló Nico Hülkenberg mellé azonban a Mercedes pártfogását élvező, ifjú Esteban Ocon érkezett. A páros a silverstone-i pályán – az istálló főhadiszállásának szomszédságában – rántotta le a leplet szerdán az új versenygépről, a VJM10-ről.
A Sauberhez és Renault-hoz hasonlóan ezen a konstrukción is fellelhető a cápauszony-szárny (szögletes formában, amely talán még változik a későbbiekben), ugyanakkor az eddig bemutatott versenygépek közül a Force India tartogatta a legtöbb újdonságot: az autó elején felbukkant a 2012-ig jellemző lépcső, orrkúpja pedig az eddig három bemutatott gépével ellentétben nem az előző évekből ismert hüvelyujj, hanem egy háromágú szigonyra emlékeztető, új megoldás.
Más újdonságok is megfigyelhetők az autó festésén, valamint csapatruházaton: bővült a Force India szponzori köre. Az FXTM érkezését már a napokban bejelentették, és a McLaren eddigi partnere, a Johnnie Walker is csatlakozott.
Az indiai kötődésű istálló volt a 2016-os szezon egyik meglepetése: két dobogós hellyel negyedik pozícióban végeztek a konstruktőri világbajnokságban, megelőzve a Williamst. A csapatnak igazán bele kell találnia az új aerodinamikai szabályrendszerbe, ha meg akarják őrizni helyüket, különösen, hogy a teljes mezőnyből az egyik legszerényebb költségvetés az övék.
A Force India az elsők között már bejelentette tesztfelállását mindkét barcelonai gyakorlásra: a jövő heti teszten tartalékversenyzőjük, Alfonso Celis Jr. is lehetőséget kap.