Amikor a Pirelli 2011-ben a sportág kizárólagos abroncsbeszállítójává vált, a szabályalkotók azt kérték tőlük, hogy gyorsan kopó gumikat gyártsanak, melyeknek köszönhetően sokkal több előzést láthatunk majd a futamokon. Persze ez eredményezett néhány egészen kiváló versenyt, a pilóták azonban egyre többet kezdtek panaszkodni arra, hogy folyton vigyázni kell abroncsaikra – imáik meghallgatásra találtak, és a Pirelli idén már sokkal tartósabb termékekkel látja el a csapatokat.
A motorsport-részvételének 110. évfordulóját ünneplő olasz cég F1-es főnöke, Paul Hembery éppen ezért úgy véli, hogy ha a show minősége elmarad a várakozásoktól, azért nem a Pirelli lesz a felelős. „Nem lehet mindenkinek kedvezni, és két irány közül csak az egyiket választhattuk” – idézte a brit szakembert a Motorsport.com. „Korábban megtettük, amit kértek tőlünk, de egy döntés következményeként most más irányba indultunk el. Mi csak azt tesszük, amit a sport megkíván, és azt mondtuk, hogy mondják el, mit szeretnének tőlünk. Éppen ezért nincs értelme a panaszkodásnak, ha a kéréseknek megfelelően cselekedtünk. Más irányba haladunk a sporttal, de ha működni fog, akkor jó versenyeket várhatunk.”
Egyelőre még a Pirelli számára is ködös, hogy mekkora terhelést fognak jelenteni abroncsaira az új autók, mivel a 2015-ös autók átalakított változataival nem tudták elérni a megfelelő hatást. „Az a legnagyobb kihívás, hogy ha nincs megfelelő mértékű leszorítóerőd, akkor nem tudod rendesen munkára fognia gumikat, hiszen mi a szimulációkból származó leszorítóerővel dolgoztunk. Való igaz, hogy az autók teljesítménye nem érte el a kívánt szintet, de vannak szimulációs adataink. Már csak az a kérdés, hogy az új modellek mennyire fognak megfelelni ennek.”
Nemrég maga Hembery volt az, aki megkérdőjelezte az új szabályok hatékonyságát, de szerinte előfordulhatnak olyan alkalmak, ahol nőni fog az előzések száma. „Kevesebb bokszkiállást fogunk látni az alacsonyabb elhasználódásnak köszönhetően. Általában teljesítményromlás vagy gumikopás miatt állnak ki a pilóták, mi pedig mindkettőt csökkentettük. Sokkal több lesz az egy kiállásos verseny, és ha az autók közelebb lesznek egymáshoz, tartósabb abroncsokkal több olyan helyzet is előfordulhat, hogy előzésre fog sor kerülni.”