A komoly családi háttérrel, egyúttal viszont az F3-as Eb tavalyi bajnokaként a Formula-1-es debütálásra készülő Lance Stroll minden idők második legfiatalabb versenyzőjeként, de a jelenlegi mezőnybe már a legfiatalabbként érkezik, hiszen Max Verstappen már egy évvel előtte jár.
A kanadai abból a szempontból kritikus pillanatban érkezik, hogy éppen idéntől válik ismét lényegesen megerőltetőbbé az F1-es autók vezetése, a minél teljesebb felkészülés jegyében így mai mércével nézve tényleg rengeteg tesztnapot töltött már el titokban a világ különféle pályáin a Williams mérnökeivel és átalakított autójával. Intenzív tesztprogramját a mezőny előző kanadai pilótájáéhoz, Jacques Villeneuve-éhez hasonlítják, aki 1995-ben szintén számlálatlanul rótta a köröket a Williamsszel való debütálása előtt, akkor persze még jóval szabadabb körülmények között.
Mindezt persze Strollék financiális háttere tette lehetővé, mint ahogy azt is, hogy a Williamsen belül is egy külön erre a célra létrehozott szakmai csapat foglalkozik a pilóta első lépéseinek egyengetésével. A Motorsport Magazine értesült elsőként arról, hogy kik lesznek Stroll elsőszámú segédei a szezon során, a grove-iaknál ugyanis komoly átszervezések történtek mérnöki fronton a tél során, és nem csak a felső vezetésben Pat Symonds, Christian Silk és Jason Somerville távozása miatt. A versenyzők mellé rendelt csapatokat is alaposan meg kellett bolygatni: először úgy volt, hogy Bottas mérnökei maradnak a helyükön Massa visszavonulása okán, utána viszont ezen fordítani kellett, hiszen mégis a finn távozott, a brazil pedig visszatért.
Stroll versenymérnöke az ezen a poszton első alkalommal ténykedő James Urwin lesz, teljesítménymérnöke pedig az a Paul Davison, aki 2014 tavaszáig Jules Bianchi versenymérnöke volt a Marussiánál.
Emellett egy pilóta is komoly szerepet játszik Stroll mentorálásában: személye különös, hiszen egy olyan fiatal, aki vele ellentétben (még) el sem jutott a Formula-1-ig. A kanadaihoz képest rutinos 25 éves Felix Rosenqvistről van szó, akivel 2015-ben csapattársak voltak az F3-ban, és aki azóta is közelről figyeli Stroll ténykedését és tanácsokkal is segíti őt.
„Szerintem Lance képes lehet jól teljesíteni. Készen áll a kihívásra, gyorsan tanul és nagyon motivált” - fogalmazott Rosenqvist. „Szórakoztató vele dolgozni, ugyanakkor a versenyzést és a céljait nagyon is komolyan veszi. Az életkora nem hinném, hogy fontos tényező lesz, bár a szabályváltozások fényében ezt még nehéz megmondani. Persze mint az autóversenyzésben mindig, most is az lesz a meghatározó, hogy milyen technikát kap majd maga alá, mindenesetre az első szezonjának a tapasztalatszerzésről és tanulásról kell szólnia. Mindenki így kezdi, legyen ő bárki is és érkezzen bárhonnan. Ám bízom benne, hogy sokakat meg fog lepni, és nem látom okát, miért ne szerepelhetne jól első szezonjában.”