Az F1-es pilóták szövetsége, a GPDA nemrég örömmel nyugtázta, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség a mezőny véleményére is kíváncsi volt: a halót eredetileg 2018-ra tervezték, de többen is elutasították a tervezetet, így ismét csak kétséges, hogy valóban láthatjuk-e jövőre a Mercedes által kiötlött, először a Ferrari által bemutatott eszközt, melyet a tavalyi szezon második felében minden csapat minden versenyzője kipróbálhatott.
A 16, válaszát az FIA-nak elküldő versenyző közül heten is azt mondták, hogy nem értenek egyet a halo bevezetésével, Kevin Magnussen, a Haas új pilótája pedig elmondta, hogy ő melyik térfélen állt. „Nemmel szavaztam” – nyilatkozta dán a BT című kapnak. „Szerintem ez szembe megy a Forma-1 DNS-ével. A halo minden kétséget kizáróan lecsökkenti a veszély mértékét, ha egy kerék, vagy más alkatrészdarabok repülnek a fejed felé, de úgy vélem, hogy sokkal több dolog van még, amit megnézhetünk a biztonság érdekében.”
A megoldás Jules Bianchi 2014-es, és Justin Wilson 2015-ös tragédiáinak fényében született meg, de Magnussen úgy véli, a néhai francia baleseténél a halo sem segíthetett volna. „Nagyon tragikus volt, ami Jules-lel történt, ráadásul a balszerencse is közrejátszott. A sportnak tanulnia kell a Suzukában látottakból, de a halo nem segített volna semmit ennél a balesetnél.”