DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
F1

Mi lett volna az F1-gyel, ha Kubica nem sérül meg hat évvel ezelőtt?

Jó-jó, tudjuk, hogy a 'volna' és a 'ha' szavaknak nem sok értelme van a sportágban, de érdemes eljátszani a gondolattal, hová is fejlődött volna az F1, ha a lengyel pilóta nem szenved majdnem tragikus végkimenetelű balesetet azon a ködös februári délutánon...

Az alternatív Forma-1-es történelem leginkább a fan fictionök szerzőinek képzeletében él, ám nemrég a Motorsport.com elismert szakírója, Charles Bradley osztott-szorzott, hogy megfesse azt a száguldó cirkuszt, amely Robert Kubicát is soraiban tudhatta volna az elmúlt években. A brit több éven keresztül figyelemmel követte a lengyel pályafutását, ott volt 2008-ban. Montrealban, amikor Kubica első és egyetlen győzelmét szerezte, és úgy vélekedett, hogy a sikert még több követheti. Pályán és azon kívül mutatott elszántsága alapján az Alonso-Hamilton-Vettel-Raikkönen-Rosberg kategóriában versenyezhetett volna, ám 2011. február 6-án, egy olaszországi raliversenyen súlyos balesetet szenvedett.

A krakkói majdnem elveszítette jobb karját, de hosszú rehabilitáció után visszatért az autóversenyzéshez: 2013-ban megnyerte a WRC2-t, azóta pedig több géposztályban is kipróbálta magát. Nemrég hivatalossá vált, hogy Kubica 2017-ben teljes WEC-szezont fog teljesíteni az LMP1-es ByKolles-csapat színeiben, amely egy újabb lépés lehet a Forma-1 irányába – egy olyan karrier újraindítása felé, amelyről a lengyelen kívül talán már mindenki lemondott.



Szeretnék kipróbálni egy F1-es autót. Nagyon régóta vezettem már, ezért biztosan nehéz dolgom lenne, de szerintem jól teljesítenék. Újra szeretném élni az F1-es tapasztalataimat” – nyilatkozta nemrég Kubica, ez pedig egyértelmű jele szándékainak. De mi történt volna, hogy az a korlát nem ott és nem úgy találja el a lengyel Skodáját, mint hat évvel ezelőtt?

Bradley szerint az egyszeres futamgyőztes követte volna későbbi helyettese, Kimi Raikkönen útját: a Lotus 2011-ben melléfogott Nick Heidfelddel és Bruno Sennával, ezért 2012-ben a finn Romain Grosjeannal alkotott egy párt. Ennek alapján Kubica visszakerült volna a győztes körforgásba, és talán 2014-re ugyanúgy lecsapott volna rá a Ferrari, mint anno Kimire – ezt a Scuderia akkori csapatfőnöke, Stefano Domenicali is alátámasztotta egy 2013-as nyilatkozatában.

De az újságíró úgy gondolja, hogy a Mercedes is igénybe vehette volna szolgálatait 2013-tól, Michael Schumacher helyén, Lewis Hamilton pedig ismét összekerült volna Fernando Alonsóval, ezúttal a Ferrarinál – természetesen Raikkönen kimaradása esetén. Bradley szerint akár a Red Bull is leigazolhatta volna Mark Webber pótlására, de mindez csak puszta játék – az viszont biztos, hogy a mai F1 képe egészen másképp nézne ki, ha generációja legsikeresebb pilótája ereje teljében vághat neki a 2011-es F1-es szezonnak. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: