A 2016-ban debütáló Haas istálló nem saját kútfejére támaszkodva indult el a Forma-1 hosszú és rögös útján, hiszen amellett, hogy számtalan alkatrészt a Ferraritól kaptak, a Dallarával készíttették el első F1-es modelljüket. A csapatfőnök Günther Steiner nemrég bevallotta, hogy hiába a kritikák, a Haas modellje működőképes, a tulajdonos Gene Haas pedig nemrégi évértékelőjében mondta el azt, hogy alapvetően sikeresnek nevezhető 2016-os évadjuk. Az amerikai azonban előre is tekintett: tervükben szerepel, hogy egy-két helyet javítsanak tavaly megszerzett, konstruktőri nyolcadik pozíciójukhoz képest, amely egy olyan szezonban, amelytől mindenki előrelépést vár az új szabályok miatt, igencsak nehéz lesz.
Bár ami azt illeti, tavaly is sikerült jelentősen felülmúlniuk a várakozásokat, a nagy dobbantásban viszont legtöbben inkább a Ferrari segítségét látták, mintsem a Haas saját erőfeszítéseit. A csapattulajdonos legutóbbi nyilatkozatában rávilágított, hogy a maranellóiakkal való együttműködés eleinte nem szerepelt terveik között. „Amikor először elhatároztuk a Forma-1-es indulást, úgy terveztük, hogy mindent házon belül, saját magunk készítünk” – idézte az amerikait a Crash.net.
„Hagyományos értelemben vett konstruktőrök akartunk lenni, akik maguk gyártják a karosszériát, a felfüggesztést, más alkatrészeket, és az aerodinamikai elemeket. De ez hihetetlenül masszív kihívásnak számított, ezért visszavettünk, és azt mondtuk: ’Oké, kivel társulhatnánk?’ Monumentális feladatok tornyosultak előttünk, melyeket egyszerűen nem tudtunk volna végrehajtani a rendelkezésünkre álló nyolc-kilenc hónapban. Ennek érdekében teljesen megváltoztattuk a stratégiánkat, és így kötöttünk ki a Ferrarinál” – tette hozzá Haas.