DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

F1-es visszatérés esélyéről nyilatkozott a Ford

A Ford a sportág legendás motorszállítója, ám 2013 óta nem képviselteti magát a száguldó cirkuszban - a gyártó igazgatója most a visszatérés esélyeiről nyilatkozott.

A Ford Forma-1-es jelentőségét remekül példázza, hogy még mindig a második legtöbb futamgyőzelmet arató gyártó a száguldó cirkuszban, annak ellenére, hogy utolsó diadaluk a 2003-as Brazil Nagydíjra datálódik, amikor Giancarlo Fisichella behúzta élete első diadalát a Jordannel. A kék ovállal jelzett erőforrások a következő tíz évben kis- és középcsapatokat támogattak a Coswotrth égisze alatt, utoljára 2013-ban, a Marussia-istállót, ám miután az azóta csődbe ment alakulat Ferrarira váltott, a gyártó kivonult a sportágból.



A Liberty Media tervei között szerepel, hogy 2020 után olyan motorformula legyen a Forma-1-ben, amely több gyártót vonzana a sportágba – eddig tart ugyanis a 2014-ben bevezetett hibrid erőforrások érája, legalábbis ami a szerződésbe foglaltakat illeti. Több márka is amellett érvel, hogy az erőforrásoknak passzolniuk kell a közúti autógyártás által követett irányhoz, a Fordnál azonban úgy vélik, hogy esetleges csatlakozásuk nem a maradó, vagy megváltozó formulán fog múlni.

„Nem igazán foglalkozunk az F1-gyel, nem valószínű, hogy csatlakozni fogunk a jövőben” – nyilatkozta Dave Pericak, a Ford Performance igazgatója a Motorsport.com-nak. „A Forma-1 nagyon drága. Ha megnézzük azokat a szériákat, melyekben részt veszünk, mindnek van valamilyen relevanciája a céljainkat, eszközeink fejlesztését és az alkalmazott technológia közútra történő átültetését illetően” – mondta a szakember, akinek cége jelenleg a NASCAR-ra, a rali- és ralikrossz-világbajnokságra, a valamint a sport- és túraautózásra koncentrál.

A gyártó nemrég erősítette meg, hogy nem térnek vissza az IndyCar-ba sem. „Arra használjuk a versenypályákat, hogy technológiáinkat teszteljük, és hogy visszakerüljenek az utcai autókba. Ez nagyszerűen működik, nem csak a GT-ben, hanem más területeken is. Programunkat arra használjuk, hogy szebben csillogjon a Ford oválja, és megmutassuk, hogy miről is szól valójában – a mérnöki bátorságunkról. Eddig nagyon hatékony volt.” 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: