Nico Hükenberget lenyűgözték a 2017-es Formula-1-es autók - a Force Indiától a Renault-hoz igazoló német pilóta a szimulátorban tesztelte az új autóját és brutálisnak nevezte a tempót. Az idei évi szabályváltozások miatt jóval nagyobb leszorítóerőre képesek az F1-es gépek, mint a korábbiakban, amit a versenyzők nagyon meg fognak érezni.
"Az új autót brutálisan gyorsnak érzem. A hármas és a kilences kanyart is teljes padlógázon lehetett megcsinálni, erre pedig az eddigiekben csak a Mercedes és a Red Bull volt képes" - magyarázta Hülkenberg, aki a szimulátoron a barcelonai versenypályán körözött a 2017-es Renault-val. A megnövekedett leszorítóerő sokkal nagyobb kanyartempót eredményez ebben a szezonban, így pontosan ilyen, a pilóta által leírt változásokra számíthatunk.
Ezzel együtt azonban az előzések is nehezebbé válhatnak, hiszen a még nagyobb leszorítóerő miatt többet haladnak az autók padlógázon, még nehezebb lesz szorosan a másik mögött haladni, stabilabbak lesznek az autók kigyorsításon és nagyobb kihívás lesz elmenni valaki mellett. Hülkenberg úgy érzi, hogy a DRS hatása még jobban kidomborodhat.
"A DRS hatása még nagyobb lehet bizonyos helyszíneken, de például Monacóban nem lesz többet lehetőséget előzni, még annyi se, mint eddig. Egyszerűen csak mész az út közepén a széles abroncsokkal és ennyi, nem lehet kikerülni" - tette hozzá.