DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap
F1

Wolff nem feltétlenül számít Bottasra 2018-tól

Azt már eddig is tudtuk, hogy nem Valtteri Bottas szerepelt a Mercedes kívánságlistájának élén Nico Rosberg távozása után, a gárda motorsport-igazgatója most pedig elmondta, hogy más opciókat is mérlegelnek a hosszú távú jövőt illetően.

Nemrég a Motorsport.com elemzése alapján mi is írtunk arról, hogy Valtteri Bottas nem feltétlenül képezi a Mercedes hosszú távú elképzeléseinek tárgyát, hiszen amikor Nico Rosberg bejelentette visszavonulását december elején, Fernando Alonso és Sebastian Vettel neve forgott leginkább a sajtóban potenciális helyetteseként. Ha azt vesszük, hogy a szélárnyékban ott várakoznak a brackley-iek ifjoncai, Pascal Wehrlein és Esteban Ocon is, még nehezebb a Lewis Hamilton ellen szembeszállni kényszerülő Bottas helyzete. Amikor az Auto Motor und Sport arról kérdezte Toto Wolffot, a Mercedes motorsport-igazgatóját, hogy a finn egy éves szerződése azt jelenti-e, hogy szeretnék kivárni a pilótapiaci történéseket, így válaszolt: „Persze.”



„Ennek ellenére azt szeretnénk, hogy a Bottas-megoldás működőképes legyen, ebben az esetben pedig az új pilóta kérdése lekerülhet az asztalról” – folytatta az osztrák. „De ahogyan Nico esetéből is láthattuk, a holnap mást hozhat a mai eseményekhez képest. Meg kell várnunk, hogy Bottas hogyan teljesít Lewishoz mérten, és hogy a többi pilóta mire megy majd, beleértve a mi srácainkat is a Saubernél (Wehrlein), valamint a Force Indiánál (Ocon). Nagyon sok opciónk van 2018-ra.”

Wolff kitért a Mercedes egykori technikai igazgatójára, Paddy Lowe-re is, mondván, a brit távozásával nem gyengült a csillagosok szakembergárdája, amikor viszont megkérdezték arról, hogy a Ferrari egykori guruja, James Allison leigazolását fontolgatják-e, sejtelmes választ adott: „Még várnunk kell, de persze, James minden topcsapat radarján ott kell, hogy legyen.” Sokan úgy vélik, hogy az aerodinamikai változások ellenére továbbra is a Mercedes lesz az első számú erő, Wolff pedig azt várja 2017-től, hogy az erőforrások teljesítménye tovább fog csökkenni egymáshoz képest. „A tavalyi év végén a motorok közötti különbség másfél tized volt, idén pedig kevesebb lesz, mint egy tized. Sokkal több fog múlni a karosszérián.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: