Az olasz gumigyártó cég minden korábbihoz képest komolyabb változással készül termékeivel, hiszen az új szabályok értelmében szélesebb futófelületű gumikat kapnak az autók az első és a hátsó tengelyre is, emellett pedig a tartósságuk is javulni fog, hogy a pilóták többet hozhassanak ki belőlük a versenyek során.
A számos újítás persze intenzívebb tesztelést is igényelne, ám a mezőnynek ezúttal is csak kétszer négy nap áll majd rendelkezésére Barcelonában, hogy a pályán ízlelgessék a megváltozott tapadási viszonyokat. Ebből is gumik vizes pályán való teljesítményét övezi a legtöbb kérdőjel, ami miatt számos kritika érte a Pirellit az elmúlt években, és amelyen idénre szintén javítani szeretnének.
A vizes pályán való körözés lehetőségei azonban még korlátozottabbak lesznek. Noha a tervek szerint a cég kap két esős tesztnapot még február elején, ám annak érdekében, hogy minden csapat kipróbálhassa a gumikat ilyen körülmények között, megállapodás született arról, hogy Barcelonában is tartanak majd egy esős tesztnapot.
Ennek a legegyszerűbb módja persze az lenne, ha természetes módon, csapadék révén válna vizessé a pálya, ám ha az első, február 27. és március 2. között rendezett gyakorlás első három napján ez nem történik meg, a negyedik napon mesterséges módon, erre felszerelt járművekkel áztatják majd el az aszfaltot.
A csapatok az elmúlt évek során már pontosan tudták, hogy egy változó állapotú pályán milyen köridők elérésekor ideális váltani a slick, az intermediate és az extrém esőgumik között, ám az új konstrukciójú abroncsokkal ezek az átfedési pontok is el fognak tolódni, így ezt ki kell kísérletezniük a mérnököknek. Emellett pedig olyan szabálymódosítás is érkezik 2017-től, miszerint esőben kezdődő futamok is mindenképpen fognak egy állórajtot tartalmazni, így az sem lenne előnyös, ha ezzel a körülménnyel élesben, egy versenyhétvégén szembesülnének először a résztvevők.