DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

Ecclestone: Valamit ki kell találni arra az esetre, ha meghalok

A Liberty Media egyre közeledő hatalomátvételével az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone úgy véli, hogy napjai meg vannak számlálva a száguldó cirkuszban.

Bernie Ecclestone lassan negyven éve irányítja a Forma-1-et, regnálása alatt jöttek-mentek a sportág tulajdonosai, ő azonban mindig az a tényező maradt, akinek személyével azonosították az F1 üzleti oldalát. Távozása már bő tíz éve is szóba került, most azonban, amikor a Liberty Media a sportági részvények egy jelentős hányadának felvásárlása felé halad, egyre gyakrabban merülnek fel az ezzel kapcsolatos hírek. Amikor az amerikai vállalat tavaly megérkezett a száguldó cirkuszba, Ecclestone azt mondta, megkérték, hogy maradjon három évig, a Motorsport.com információi szerint ez azonban könnyen más irányt vehet, ugyanis a Liberty az ESPN korábbi vezetőjét, Sean Bratchest szemelte ki a marketingért, szponzorációért és médiáért felelős pozícióra.



Ecclestone nemrég a Press Associatonnek adott interjújában úgy vélekedett, sorsa teljes mértékben a Liberty akaratától függ. „Még ki kell várnunk, mivé növi ki magát a vállalat” – mondta a 86 éves brit. „Ez nem az én hatásköröm, ők határozzák meg, hogy milyen úton akarnak elindulni. Olyasvalamiről van szó, amely így is, úgy is megtörténne. Valamit ki kell találni arra az esetre, ha nem lennék itt, ha meghalok, vagy valami hasonló – ennek most van itt az ideje. Az egész dolog közepén vagyunk, és amikor megtudtuk, hogy a felvásárlás biztosan meg fog történni, visszakoztunk, és azt gondoltuk, ’várjunk, hiszen az ő kezükben az irányítás, és ők döntik el, hogy hogyan tovább.’”

A Liberty nagyobb eseményekké szeretné varázsolni a nagydíjhétvégéket, újabb helyszínekre szeretné kiterjeszteni a sportágat, emellett pedig szélesíteni akarja az F1 digitális média-jelenlétét. Amikor megkérdezték Ecclestone-t a következő három évről, így válaszolt: „Ezt kérték tőlem. Valójában az a helyzet, hogy megpróbáljuk összeszedni azokat, akik foglalkozni tudnak mindennel, például a szponzorációval, és hasonlók – de ki kell várnunk, hogyan tudunk majd együttműködni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: