DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Nem kér a Ferrariból a Sauber, jöhet a Honda?

Most már nem puszta találgatás, egyre több jel mutat afelé, hogy a Honda hamarosan a McLaren mellett egy másik csapatnak is beszállítójává válhat, a Sauber pedig egy régi szövetséget dobhat a kukába ezért.

Már 2015-ös visszatérésük előtt is téma volt, hogy a Honda mikor tervezi kibővíteni ügyfélkörét és a McLarennel való exkluzív partnerségét feladni némi extra profit - na meg tesztkilométer - kedvéért. Eleinte a japánok hajthatatlanok voltak ebben a kérdésben, de tavaly megkezdték Milton-Keynes-i bázisuk kibővítését, eközben pedig a részleg vezetője, Yusuke Hasegawa is utalt arra, hogy 2018-tól a Honda készen áll majd erre a feladatra.

Egy másik tényező, ami felgyorsíthatja a terjeszkedést, Ron Dennis nemrég bekövetkezett távozása lehet, aki a hírek szerint a leginkább ragaszkodott ahhoz, hogy a Honda kizárólag velük foglalkozzon az F1-es programjában.

És már az ügyféljelölt is megvan a Honda számára, amely minden bizonnyal a velük már korábban is szóba hozott Sauber lesz. A svájciak jelenleg a Ferrari erőforrását használják, amely partnerség régre nyúlik vissza, hiszen először 1997-ben kapták meg az akkor még Petronas névre keresztelt motorokat az olaszoktól, és a gyári BMW-ként töltött négy évet leszámítva végig kitartottak mellettük a leghűségesebb partnerként.

monisha-kaltenborn



Ám ez a sokáig virágzó együttműködés most leszállóágba került, a Ferrari ugyanis a Haas révén tavaly szert tett egy olyan ügyfélcsapatra, amellyel még szorosabb kapcsolatokat ápolhat, a Saubernek pedig már az idei évre is csak olyan szerződést sikerült kiharcolnia, aminek értelmében a 2016-os Ferrari-motorokat használhatják, és ezek fejlesztési lehetőség hiányában jelentős hátrányba hozhatják a csapatot a szezon második felére.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy 2018-ra már nincs is motorszerződés a két fél között, és Monisha Kaltenbornék hajlanak a váltásra. Itt találkoznak érdekeit a partnert kereső Hondáéval, akivel a német forrás szerint már előrehaladott tárgyalásokat is folytatnak. Hasegawa eközben úgy nyilatkozott, hogy a kellő felkészülés érdekében legkésőbb az idei Monacói Nagydíjig, azaz május végéig nyélbe kell ütniük a megállapodást a leendő ügyféllel, így talán már nem is kell sokat várnunk arra, hogy bejelentsék az eljegyzést a Sauber és a Honda között.

Persze árnyalhatja a képet, hogy a svájciak éppen most igazolták le pilótának Pascal Wehrleint, a komoly Mercedes-hátszéllel érkező német fiatalt. Ha a stuttgarti márka több évre is szeretne tanulóévet vásárolni pilótája számára a Saubernél, akkor érdekellentétbe ütközhet a hinwili befolyását szintén kiterjeszteni szándékozó Hondával, ami különös hatalmi harcokhoz vezethet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: